Zajęcia biblioteczne skupiały się wokół dwóch elementów. Najpierw zajęliśmy się historią Zofii Stryjeńskiej, opisanej w książce "O Zofii, co zbierała kolory". Wspólnymi siłami przeczytaliśmy tekst, sprawdzając swoją pamięć za pomocą "pytaniowej kapusty". Rzucanie kapustą, odwijanie kolejnych kartek, a nawet same pytania były źródłem dużego entuzjazmu wśród dzieci. "Odpytywanie" w tej formie okazało się wyjątkowo atrakcyjne i pozwoli uniknąć spadku zaangażowania i wyłączania się dzieci.
Oglądaliśmy również prace artystki. Wykorzystaliśmy do tego smartfona i aplikację Reflector, która umożliwia bezprzewodowo udostępniać obraz z telefonu na telewizorze. Dzieci mogły zerkać zarówno na telefon, jak i na duży ekran a prowadzącemu pozwoliło to zostać z grupą, zamiast obsługiwania "prezentacji". Wszystkie dzieci były pod wrażeniem kolorów prac Stryjeńskiej, ale również ich nowoczesności - nie potrafiły uświadomić sobie różnicy czasowej dzielącej oglądane rysunki od naszych czasów.
Druga część naszych zajęć poświęcona była kolorom. Skupiliśmy się na kwestiach związanych z kolorami podstawowymi o pochodnymi oraz podziałem światła białego na poszczególne kolorowe pasma. Eksperymentowaliśmy z "wędrującą wodą", która połączyła kolory podstawowe w pochodne oraz z różnymi gęstościami cieczy, zabarwionych na kolory podstawowe, które po utworzeniu emulsji tworzyły kolory pochodne. Skorzystaliśmy również z kolorowego kołowrotka, który obracając się stawał się biały. Po wszystkich atrakcjach zostało tylko podsumować spotkanie i zaprosić uczestników na kolejne spotkanie.
W zajęciach uczestniczyli uczniowie klasy pierwszej (7 lat) i drugiej (8 lat).Film pod adresem: https://youtu.be/rShfWwNpS3o