Regulamin

Data publikacji: 08.01.2014
Data modyfikcji: 27.02.2019
0

Regulamin

Motto:

Główna idea Portalu LABiB zawarta jest w haśle: "Dziel się wiedzą, mnóż pomysły!".

 

Cel:

  1. Portal LABiB powstał w ramach Programu Rozwoju Bibliotek. Program wspiera tysiące bibliotek publicznych w całej Polsce w pełnieniu roli lokalnych centrów aktywności społecznej. W takich placówkach ludzie spędzają czas, rozwijają swoje zainteresowania, zdobywają nowe umiejętności i wspólnie działają. Program Rozwoju Bibliotek to przedsięwzięcie Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności prowadzone przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. W latach 2009-2015 było realizowane w ramach partnerstwa z Fundacją Billa i Melindy Gatesów.
  1. Portal LABiB został stworzony w celu:
    • wspierania wymiany doświadczeń i pomysłówpomiędzy bibliotekarkami, bibliotekarzami i osobami pracującymi na rzecz rozwoju lokalnych społeczności poprzez dostarczanie im inspiracji do działania w postaci gotowych, sprawdzonych scenariuszy działań oraz nowych, niezrealizowanych pomysłów na projekty,
    • wspierania integracji i rozwoju zawodowegobibliotekarek i bibliotekarzy poprzez stworzenie im możliwości nawiązywania kontaktów zawodowych oraz wzmacnianie ich kompetencji,
    • promocji osób aktywnie działających na rzecz rozwoju wspólnot lokalnych – przedstawicieli środowiska bibliotecznego i nie tylko.
  2. Portal LABiB jest Portalem społecznościowym nastawionym na współtworzenie zasobów wiedzy przez jego użytkowników oraz stwarzającym możliwość interaktywnej wymiany informacji i nawiązywania kontaktów zawodowych.
  3. Portal zawiera m.in. bezpłatną bazę inspiracji (scenariuszy i artykułów) składającą się z dobrych praktyk bibliotecznych oraz pomysłów na działania, a także bazę profili aktywnych osób pracujących ze społecznościami lokalnymi (bibliotekarzy i bibliotekarek oraz bibliofanek i bibliofanów).

 

Użytkownicy:  

  1. Portal LABiB jest adresowanym do wszystkich osób, które pracują ze społecznościami lokalnymi, a w szczególności do bibliotekarek i bibliotekarzy.
  2. Utworzenie konta w Portalu jest dobrowolne i bezpłatne oraz oznacza akceptację niniejszego Regulaminu.
  3. Procedura rejestracji oraz utworzenie konta następuje poprzez wypełnienie formularza znajdującego się na stronach Portalu.
  4. Portal pozostawia dużą swobodę zarejestrowanym użytkownikom w postaci umieszczania treści, komentowania treści innych osób, zadawania pytań i uzyskiwania na nie odpowiedzi oraz nawiązywania kontaktu z innymi zarejestrowanymi użytkownikami.

 

Publikowanie treści, prawa autorskie, komentarze:

  1. Treść umieszczana przez zarejestrowanego użytkownika publikowana jest wyłącznie na jego odpowiedzialność, w związku z czym redakcja Portalu nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treść oraz komentarze publikowane przez zarejestrowanych użytkowników Portalu. Jednocześnie zastrzega sobie prawo do modyfikowania treści i komentarzy oraz usuwania ich, jeśli zajdzie taka potrzeba.
  2. Wszystkie utwory zamieszczane na Portalu chronione są prawem autorskim i udostępniane przez Autorów w oparciu o otwarta licencję Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Polska, co oznacza możliwość dowolnego wykorzystania tych utworów, w tym ich kopiowania, dystrybucji, wyświetlania i użytkowania, pod warunkiem podania autora wykorzystywanego utworu, odpowiedniego oznaczenia, wskazania linku do licencji i wskazania zmian, jeśli zostały dokonane (http://creativecommons.org). Treść licencji jest dostępna na stronie https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/legalcode.pl.
  3. Wszyscy użytkownicy umieszczając treści w Portalu wyrażają zgodę na publikowanie jej na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0.
  4. Zabrania się zamieszczania na Portalu treści naruszających prawa własności intelektualnej osób trzecich.
  5. Redakcja Portalu LABiB w szczególności będzie modyfikowała lub usuwała treści obraźliwe, wulgarne, kontrowersyjne, propagujące przemoc, nawołujące do nienawiści rasowej, etnicznej, religijnej lub naruszające polskie prawo.

 

Grywalizacja:

  1. Portal LABiB ma wbudowany mechanizm grywalizacji, dzięki któremu aktywni użytkownicy oraz wartościowe treści otrzymują punkty (gwiazdki). Mechanizm polega na tym, że sami użytkownicy mogą przyznawać punkty innym użytkownikom, jeśli uważają, że tworzone przez nich treści są wartościowe. Tworzone w ten sposób rankingi treści i osób ułatwiają odszukanie najwartościowszych zasobów w Portalu.
  2. Mechanizm grywalizacji w Portalu LABiB wygląda następująco:
    1. Liczba punktów użytkownika Portalu to suma punktów, które inni użytkownicy Portalu przyznali jego wpisom. Przykład: Jeśli użytkownik1 umieścił na Portalu tylko jeden wpis (artykuł lub scenariusz) i użytkownik2 ocenił ten wpis na 5 punktów a  użytkownik3 ocenił ten sam wpis na 4 punkty, to użytkownik1 ma łącznie 9 punktów. Taka liczba punktów pojawia się w jego profilu.

    2. Liczba punktów wpisu (artykułu lub scenariusza) na Portalu to średnia z przyznanych punktów danej treści przez innych użytkowników Portalu. Przykład: Jeśli scenariusz użytkownika1 został oceniony przez użytkownika2 na 5 punktów a przez użytkownika3 na 4 punkty, to dany scenariusz ma 4,5 punkty (gwiazdki).
  1. Więcej o idei grywalizacji można znaleźć tutaj (https://pl.wikipedia.org/wiki/Grywalizacja).

 

Dane osobowe:

  1. Rejestracja w Portalu oznacza zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  2. Administratorem danych osobowych jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
    z siedzibą w Warszawie (00-359) ul. Kopernika 17, wpisana w XII Wydziale Gospodarczym Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000303048 (dalej ADO).
  3. Dane osobowe podane w formularzu rejestracyjnym (imię, nazwisko, adres e-mail) ADO przetwarza wyłącznie w związku z rejestracją konta w Portalu LABiB, w celu umożliwienia świadczenia usługi drogą elektroniczną, korzystania z Portalu oraz otrzymywania newslettera. 
  4. Podanie innych danych jest w pełni dobrowolne. Dane będą przetwarzane do momentu cofnięcia zgody. Wycofanie zgody może być dokonane w każdej chwili o nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
  5. Dostęp do danych mogą mieć pracownicy FRSI oraz podwykonawcy FRSI tj. podmioty świadczące usługę hostingu oraz administrowania.
  6. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest;
    1. 6 ust. 1 lit. a) RODO, w przypadku udzielenia zgody, dla celów określonych każdorazowo w treści zgody;
    2. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy pomiędzy użytkownikiem Portalu a FRSI.
  1. Użytkownik Portalu posiada prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania.
  2. Użytkownik Portalu posiada prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2 00-964 Warszawa), gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych narusza obowiązujące prawo.
  3. Wszelkie uwagi dotyczące przetwarzania danych osobowych należy zgłaszać na adres: Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, ul. Kopernika 17, 00-359 Warszawa z dopiskiem: Portal LABiB.

 

Ciasteczka:

  1. Portal LABiB stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z Portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownik Portalu może dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.
  2. Czym są pliki „cookies”? Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Do czego używamy plików „cookies”? Pliki „cookies” używane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Używane są również w celu tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika.
  4. Jakich plików „cookies” używamy? Stosowane są dwa rodzaje plików „cookies” – „sesyjne” oraz „stałe”. Pierwsze z nich są plikami tymczasowymi, które pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki pozostają na urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach plików „cookies” albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika. Pliki „cookies” wykorzystywane przez partnerów operatora strony internetowej, w tym w szczególności użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności.
  5. Czy pliki „cookies” zbierane w Portalu LABiB zawierają dane osobowe? Nie.
  6. Usuwanie plików „cookies”. Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików „cookies” na urządzeniu końcowym. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików „cookies” w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Ograniczenie stosowania plików „cookies”, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej.

 

Regulamin:

  1. Regulamin obowiązuje od dnia opublikowania.
  2. Wszelkie zmiany Regulaminu będą publikowane na stronie Portalu i obowiązują od dnia opublikowania.
  3. Warunkiem dalszego korzystania z Portalu jest zaakceptowanie regulaminu w całości wraz z wprowadzonym zmianami.