Rozpoczynamy cykl webinariów i artykułów w ramach kolejnej edycji projektu “12 miesięcy tematycznych z labib. pl”. Przez najbliższe dwanaście miesięcy będziemy dzielić się wiedzą i doświadczeniami związanymi z różnymi aspektami funkcjonowania bibliotek. Listę tematów znajdziecie tutaj.
W styczniu skupiamy się na narzędziach internetowych. Na portalu ukażą się artykuły ekspertów prezentujące darmowe narzędzia online i porady jak można je wykorzystać w pracy bibliotekarza, animatora kultury, koordynatora projektów czy nauczyciela.
Będzie można dowiedzieć się m.in:
- jakie aplikacje są pomocne w codziennej pracy bibliotekarza
- porozmawiać o nowoczesnych a zarazem sprawdzonych metodach na organizację pracy
- poznać szybkie sposoby na korektę tekstów
- tworzyć ciekawe materiały wizualne nie będąc grafikiem
- uzyskać odpowiedzi na swoje pytania i wsparcie techniczne
Przygotowaliśmy również dla Was dwa webinaria:
- Pierwsze z nich pt: “Zarządzanie grupą i zadaniami w Microsoft Teams” odbędzie się już 23 stycznia 2020 r. o godz. 11.00 a poprowadzi je Szymon Wałowski - bibliotekarz-nauczyciel w szkole podstawowej. Zakręcony na punkcie wszystkich nowinek technologicznych, w tym programowania w każdej postaci - na papierze, na komputerze, w robocie czy prostych układach scalonych. Zarządzanie pracą w grupie i realizacja projektów może być prawdziwym wyzwaniem. Podczas webinarium poznajemy funkcjonalne i dostępne narzędzie, usprawniające działania - aplikacje Microsoft Teams. Teams to centrum pracy zespołowej w usłudze Office 365, które integruje ludzi, treści, i narzędzia, zwiększając zaangażowanie i efektywność. Premiera oprogramowania miała miejsce w 2017 roku.
Aby wziąć udział w webinarium, należy zarejestrować się klikając na link: http://frsi.clickmeeting.pl/labib-zarzadzanie.../register
- Na drugie spotkanie pt: “Czy w tym nadmiarze wyboru jest metoda? Jak wybrać odpowiednie narzędzia Google” zapraszamy 31 stycznia 2020 r. o godz. 11.00. Poprowadzi je Karol Baranowski - uzależniony od Internetu, książek i roweru bibliotekarz nauczyciel, który uczy, bawi, wychowuje. Webinarium dotyczy praktycznego wykorzystania darmowych narzędzi Google dostępnych online. W jaki sposób pracować zespołowo i indywidualnie z aplikacjami takimi jak: kalendarz, formularze, dokumenty, strony internetowe, Google Keep, Google Slides. Garść dobrych praktyk i kilka sztuczek ułatwiających pracę.
Aby wziąć udział w webinarium, należy zarejestrować się klikając na link: https://frsi.clickmeeting.pl/labib-czy-w-tym.../register
Przed rejestracją na webinaria należy zapoznać się z "Zasadami udziału w webinariach organizowanych przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego".Jeśli macie jakieś pomysły/pytania/wątpliwości, możecie skontaktować się z ekspertami miesiąca za pośrednictwem portalu labib.pl lub mailowo pod adresem stowarzyszenielabib@gmail.com.
Eksperci miesiąca:
- Agata Warywoda
- Monika Schmeichel-Zarzeczna
- Anna Wysocka
Pamiętajcie, że każdy może zostać ekspertem na labib.pl! Jeśli masz doświadczenia pracy z najnowszymi technologiami w bibliotece lub pomysł jak je wykorzystać, opisz to w postaci artykułu lub scenariusza na labib.pl. Zaloguj się i zainspiruj innych!
Do zobaczenia na www.labib.pl oraz na www.facebook.com/stowarzyszenielabib!