- Budżet działania: 1 zł
- Czas przygotowania: bez ograniczeń
- Czas trwania: 1 dzień
- Liczba organizatorów: 1
- Liczba uczestników: 20
Użytkownikami mojej biblioteki są osoby z dysfunkcjami wzroku. Chcę aby dobrze czuli się w społeczności lokalnej dlatego prowadzę działania edukacyjne w trakcie, krórych dzieci i młodzież mogą dowiedzieć się jak należy zachowywać się w kontakcie z osobami niewidomymi.
Pracując z osobami niepełnosprawnymi powinno umieć się dostrzec problemy, które można wyeliminować w prosty sposób .
Należy umówić się z grupą dzieci i młodzieży. Bardzo dbam o kontakty z opiekunami w szkołach integracyjnych. Nauczyciele chętnie przyprowadzają swoich podopiecznych na spotkanie, na których rozmawia się o trudnych sprawach.
-
Sala
-
Laptop z dostępem do internetu
-
Tablica multimedialna lub ekran
-
Rzutnik
-
Film "N jak niewidomy"
-
Zwykły szalik
-
Należy umówić grupę dzieci i młodzieży
-
Przygotować salę do spotkania
-
Potrzebny będzie laptop z dostępem do internety
W trakcie spotkania przedstawiam ofertę Filii Książki Mówionej dla osób z dysfunkcjami wzroku. Rozmawiamy o problemach z jakimi Ci ludzie borykają się w codziennym życiu. W czasie rozmowy ochotnikowi zawiązujemy oczy i staramy się pokazać co się dzieje gdy sam próbuje pokonać wyznaczoną trasę. Następnie taką samą trasę z przewodnikiem. Prosimy ochotnika o relację z tego doświadczenia.
-
film "N jak niewidomy" http://www.youtube.com/watch?v=WpJ2hrmn7qM
-
Ochotnik
-
Wprowadzamy dzieci i młodzież w temat niepełnosprawności wzroku
-
Przeprowadzamy eksperyment z ochotnikiem
-
Wyświetlamy film edukacyjny
-
Wyciągamy wspólne wnioski
Każde spotkaie pozwala zdać sobie sprawę jak to jest nie widzieć.
-
W trakcie spotkań należy być autentycznym, mówic szczerze o swoich odczuciach. Dzieci wyczuja każdy fałsz.
-
Podsumowanie omawianego tematu.
-
Uzgadniane są terminy kolejnych spotkań.
-
Wprowadzanie nazewnictwa, wyjaśnienie pojęcia audiodeskrypcji, tyflografiki.
Jeżeli osoba prowadząca jest kreatywna i chce dawać odpowiedzi na pytania dzieci i młodzieży może wpłynąć na ich świadomość i podejście do osób z niepełnosprawnością wzroku.