• Artykuł
  • Publikacja: 21.10.2020
  • Edycja: 21.10.2020
  • 0 
Zaproszenie na szkolenie „Badanie obecnych i przyszłych użytkowników biblioteki – jak się za to zabrać?”

Każdy z nas chyba kiedyś przekonał się, że dobry pomysł nie zawsze okazuje się… dobry. Czasami świetna inicjatywa, do udziału w której zaprasza biblioteka, nie spotyka się z zainteresowaniem, a – wydawać by się mogło – zwykłe, sztampowe spotkanie przyciąga tłumy. Jak nad tym zapanować? Można działać metodą prób i błędów czy opierać się na intuicji, można jednak postawić na badania obecnych i przyszłych uczestników i uczestniczek działań biblioteki.

Zapraszamy na dwuczęściowe szkolenie online poświęcone badaniom potrzeb, dzięki którym oferta Twojej placówki będzie lepiej dopasowana do tego, czego potrzebują ludzie.

Szkolenie odbędzie się w trybie online, na platformie Zoom, w dwóch częściach:

28 października, w godzinach 10:30-14:00 (1. część)
10 listopada, w godzinach 10:30-14:00 (2. część)

Nie obawiaj się – znamy możliwości bibliotek i nie zaproponujemy wielkich, czasochłonnych i kosztownych badań. Pokażemy stosunkowo proste, ale skuteczne metody pozyskiwania wiedzy, zarówno w przestrzeni offline, jak i online. Dołożymy też krytyczne myślenie, bez którego nie zrobimy tego dobrze. Teoria i praktyka w dobrych dawkach.

Podczas szkolenia „Badanie obecnych i przyszłych użytkowników biblioteki – jak się za to zabrać?” dowiesz się, jak:

  • dobrze określić, czego tak naprawdę chcemy się dowiedzieć
  • czym różni się pytanie badawcze od pytania w ankiecie czy innym narzędziu,
  • na czym polega różnica między badaniami jakościowymi a ilościowymi i dlaczego ankieta nie zawsze jest najlepszym wyborem,
  • jak dotrzeć do różnych grup naszych odbiorców i jak zachęcić ich do powiedzenia, co myślą,
  • czy możliwe są badania tylko zdalne i jak je przeprowadzić.

Szkolenie będzie łączyło część prezentacyjną (trochę teorii i przykładów działań) z praktycznymi ćwiczeniami.

Prowadzący:

Katarzyna Starzyk-Durbacz – badaczka społeczna i marketingowa z ponad 10-letnim doświadczeniem. Skutecznie dowiadywała się, zarówno jak ludzie oceniają nowy serek, czy swój warsztat samochodowy, ale również czego seniorzy oczekują od miasta, a rodzice od przedszkoli. Przez lata związana z Fundacją Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”, gdzie współtworzyła Laboratorium Partycypacji Obywatelskiej, poprowadziła liczne badania, szkolenia i warsztaty.

Piotr Henzler – trener edukacji medialnej i krytycznego myślenia, socjolog, współpracujący edukacyjnie i doradczo z bibliotekarzami i bibliotekarkami od ponad 10 lat. Autor i realizator programów edukacyjnych w ramach projektu „Kliknij. Sprawdź. Zrozum. Autor publikacji „Kliknij. Sprawdź. Zrozum. Jak świadomie korzystać z informacji”. Redaktor serwisu Zrozum.org

Jak wziąć udział w szkoleniu?

Liczba miejsc: 30

Link do formularza zgłoszeniowego: https://forms.gle/KJJ6FWgKMK49Ud5CA

Decyduje kolejność zgłoszeń. Z każdej biblioteki w warsztacie może wziąć udział tylko jedna osoba.

Zgłoszenia osób, które nie pojawiły się na poprzednim warsztacie w projekcie Kliknij. Sprawdź. Zrozum bez wcześniejszej rezygnacji nie będa rozpatrywane.

Na zapisy czekamy do 26 października (poniedziałek) do godz. 10.

Osoby, które zakwalifikują się na warsztat otrzymają link do spotkań na adres mail podany w formularzu.

Osoba do kontaktu: Elżbieta Jankowska, te. 722 003 352, elzbieta.jankowska@frsi.org.pl

Zaproszenie na szkolenie „Badanie obecnych i przyszłych użytkowników biblioteki – jak się za to zabrać?”