We wrześniu skupimy się na zagadnieniach dotyczących obsługi użytkowników, w szczególności tych najbardziej wymagających. Porozmawiamy również o komunikacji i asertywności w zawodzie bibliotekarza. Co przed nami?
KONKURS
Ciekawi jesteśmy Waszych doświadczeń - jak radzicie sobie w takich wymagających sytuacjach? Jak przygotowujecie się do pracy z "trudnym" użytkownikiem? Kogo definiujecie jako "wymagającego" czytelnika? Jakie działania podejmujecie w szczególności z myślą o wymagających odbiorcach Waszych działań?
Opowiedźcie więcej biorąc przy okazji udział w kolejnej edycji konkursu "Dziel się wiedzą, wygrywaj nagrody z labib.pl!" - zadanie konkursowe polega na przygotowaniu i opublikowaniu na portalu labib.pl w wyżej wymienionym temacie tekstu będącego opisem doświadczenia lub pomysłu na działanie w postaci artykułu lub scenariusza.
Aby wziąć w konkursie, należy:
- być zarejestrowanym użytkownikiem portalu http://www.labib.pl,
- opisać swoje doświadczenie lub pomysł na działanie w postaci artykułu (o długości 3-5 tyś. znaków ze spacjami) lub scenariusza na portalu labib.pl,
- pamiętać, aby podpisać swoją pracę konkursową imieniem i nazwiskiem, nazwą biblioteki oraz formułą „Tekst bierze udział w konkursie “Dziel się wiedzą, wygrywaj nagrody z labib.pl!”,
- a następnie przesłać zgłoszenie za pomocą formularza online dostępnego pod linkiem: https://forms.gle/VCtCaRGq3u87CFm86.
Dla laureatów mamy nagrody w postaci czytników e-book. Zapraszamy do dzielenia się wiedzą i wygrywania nagród z labib.pl!
Czas na nadsyłanie zgłoszeń: do 30 września 2020 r., do godz. 23.49
Szczegółowo zasady udziału w konkursie opisane są w Regulaminie dostępnym tutaj: https://labib.pl/artykuly/pokaz/970
WEBINARIA
Uwaga - zmiana terminów!
Podobnie jak w poprzednich miesiącach przygotowaliśmy również dla Was 2 webinaria.
- Pierwsze z nich pt: “Z drugiej strony lady - "trudny klient" w bibliotece” odbędzie się już 29 września 2020 r. o godz. 11.00 a poprowadzi je Natalia Gromow, dyrektorka Biblioteki Gdynia. Podczas webinarium będziemy rozmawiać, o tym dlaczego pojawia się trudny klient w bibliotece, czy faktycznie tracimy kontakt z czytelnikiem i pracujemy jak w markecie i czy warto organizować szkolenia z obsługi trudnego klienta w naszych instytucjach.
Aby wziąć udział w webinarium, należy zarejestrować się klikając na link: https://frsi.clickmeeting.com/labib-pl-z-drugiej-strony-lady-trudny-klient-w-bibliotece/register
- Uwaga! Z powodu choroby osoby prowadzącej drugie webinarium musimy odwołać. Jeśli pojawi się możliwość przeprowadzenia go w terminie późniejszym, będziemy o tym informować. Drugie spotkanie pt: “Trudny czytelnik nie taki trudny, jak się nam wydaje” odbędzie się 30 września 2020 r. o godz. 11.00 i poprowadzi je Anna Rutkowska z MBP w szczecinie. Jak sobie radzić z trudnym czytelnikiem w bibliotece? Podczas tego webinarium dowiecie się jakie są zasady komunikacji, jak sobie radzić w konkretnych sytuacjach, gdy trudny czytelnik przekroczy próg naszej biblioteki. A może jednak trudny czytelnik wcale nie jest taki trudny?
Przed rejestracją na webinaria należy zapoznać się z "Zasadami udziału w webinariach organizowanych przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego".
ARTYKUŁY EKSPERTÓW
Artykuły ekspertów, które pojawią się na portalu labib.pl dotyczyć będą asertywności w zawodzie bibliotekarza i sposobów radzenia sobie w niecodziennych sytuacjach towarzyszących obsłudze czytelnika.
Eksperci miesiąca:
- Natalia Gromow
- Anna Rutkowska
- Agata Warywoda
- Paweł Dobrzelecki
- Jerzy Woźniakiewicz
Do zobaczenia na www.labib.pl oraz na www.facebook.com/stowarzyszenielabib!