Podczas pierwszej edycji forum
(już 22 czerwca!) kierujemy reflektor
na liderki, liderów i zmiany! Dowiedz się,
co planujemy w sesji plenarnej, a co
w sesjach warsztatowych.
Biblioteki wciąż się zmieniają. Bycie w zmianie jest ważnym wyzwaniem dla liderek i liderów bibliotek. Zarządzają bowiem instytucjami o szczególnym charakterze. Biblioteki współgrają z lokalnymi społecznościami: włączają, solidaryzują się, reagują na potrzeby swoich odbiorców.
Podczas pierwszego, wyjątkowego dla nas, bo adresowanego właśnie do dyrektorek i dyrektorów bibliotek, forum "Lider/ka w zmianie", chcemy porozmawiać o tym, jak udzielać w bibliotece odpowiedzi na pytania zadawane nam przez coraz szybciej zmieniający się świat.
Sesja plenarna (10:00-11:30) - transmitowana na Facebooku
Co nam odbiera i co nam daje pandemia? Na czym polega przywództwo w nowej dla nas sytuacji? W te zagadnienia wprowadzi nas wystąpienie prezesa Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz panel dyskusyjny, do którego zaprosiliśmy liderkę i liderów samorządowych instytucji kultury i samorządu reprezentujących: Miejską Bibliotekę Publiczną w Gdyni, Urząd Gminy Płużnica, Gminny Ośrodek Kultury w Ustroniu Morskim.
W tej części forum chcemy też podkreślić znaczenie sieciowania dyrektorek i dyrektorów, czyli przedstawić Grupę InicJaTyWy i jej doświadczenia we wspieraniu się i przechodzeniu przez małe i duże zmiany.
Sesje warsztatowe (11:45-13:30) - tylko dla osób zarejestrowanych na wydarzenie
Czy biblioteka ma wyrazistą tożsamość? Jak budować markę i dbać o konkurencyjność biblioteki? Jak tworzyć zespół biblioteki gotowy na zmianę? Jak zdobywać odbiorczynie i odbiorców żyjących w e-świecie? Jak bezpiecznie pracować w cyberprzestrzeni? Czy musimy być za wszelką cenę perfekcyjne i perfekcyjni? A może zainwestować w bibliobus?
Podczas ośmiu sesji warsztatowych prowadzonych przez dyrektorki i dyrektorów z Grupy InicJaTyWy zapraszamy do dyskusji o aktualnych zadaniach i dążeniach liderek i liderów oraz o pomysłach na najbliższą przyszłość.
Sesje podzielone są na dwa moduły, możecie więc wybrać dwa tematy bardzo sobie bliskie albo dwa zupełnie różne. Osoby zarejestrowane na wydarzenie będą mogły zapoznać się z opisami sesji zanim podejmą decyzję o wyborze tematycznej ścieżki. Sesje warsztatowe rozpoczyna wprowadzenie i wskazówki techniczne, które pomogą Wam znaleźć się w wybranym pokoju na Zoomie, czyli na interesującej Was sesji.
Szczegółowy program forum znajdziesz tutaj.
Rejestracja na wydarzenie ruszy 7 czerwca.
Dołączcie do wydarzenia na Facebooku, aby nie ominęły Was ważne informacje!
Grupa InicJaTyWy to kilkanaście dyrektorek i dyrektorów bibliotek, którzy od lat organizują spotkania lokalnych grup dyrektorskich. W czasie pandemii dalej prowadzą swoje działania, spotykając się online z dyrektorkami i dyrektorami bibliotek ze swojej okolicy, będąc z nimi w kontakcie telefonicznym i mejlowym.
Dowiedz się więcej o Grupie InicJaTyWy!
1. Forum dyrektorek i dyrektorów bibliotek „Lider/ka w zmianie” współorganizowane jest przez Grupę InicJaTyWy oraz Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego w ramach Programu Rozwoju Bibliotek.
Program Rozwoju Bibliotek wspiera tysiące bibliotek publicznych w całej Polsce w pełnieniu roli lokalnych centrów aktywności społecznej. W takich placówkach ludzie spędzają czas, rozwijają swoje zainteresowania, zdobywają nowe umiejętności i wspólnie działają. Program Rozwoju Bibliotek to przedsięwzięcie Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności prowadzone przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. W latach 2009-2015 było realizowane w ramach partnerstwa z Fundacją Billa i Melindy Gatesów.