Pracujesz w bibliotece? Chcesz się rozwijać zawodowo? To świetnie, szukamy właśnie Ciebie! Nieważne w jakiej bibliotece pracujesz, ani jaka jest wielkość miejscowości, w której ona się znajduje. Najważniejsze, że chcesz jeszcze lepiej działać na rzecz swoich Czytelników i Czytelniczek.
Zapraszamy Cię do udziału w pilotażu programu szkoleniowego Laboratorium: Biblioteka przyszłości.
Laboratorium: Biblioteka przyszłości to innowacyjny projekt szkoleniowy, oparty na diagnozie potrzeb przeprowadzonej wśród pracowników bibliotek publicznych. Ideą programu jest zapewnienie dostępu do praktycznej i aktualnej wiedzy niezbędnej w pracy nowoczesnego i chcącego rozwijać się zawodowo bibliotekarza.
Kurs składa się z 3 modułów prowadzonych online, z których każdy porusza niezwykle ważny obszar funkcjonowania biblioteki. Są to: organizacja pracy biblioteki, animacja społeczno-kulturalna oraz promocja i marketing w bibliotece.
Podczas pilotażu każda osoba uczestnicząca wybiera tylko jeden moduł, w którym będzie uczestniczyć w weekendowych blokach szkoleniowych oraz konsultacjach z trenerami prowadzonych pomiędzy zajęciami. Aby ułatwić wybór, zapraszamy do udziału w otwartym webinarium inaugurującym projekt oraz samplingach trenerskich, które odbędą się w maju 2021. Oprócz tego wszystkich zainteresowanych zapraszamy do udziału w dodatkowych webinariach otwartych, które odbędą się w listopadzie. Cały projekt potrwa do grudnia.
Zgłoszenia przyjmujemy od 18 do 28 maja 2021 do godz. 23:59. Wyboru dokonamy na podstawie uzasadnienia przesłanego w formularzu zgłoszeniowym.
Wyniki naboru ogłosimy do 7 czerwca.
Czego oczekujemy?
- Chęci szkolenia się i rozwoju zawodowego
- Obowiązkowego uczestnictwa we wszystkich zjazdach w ramach wybranego modułu (dlatego sprawdźcie kalendarium poniżej)
- Aktywnego udziału w zajęciach i wykonywania “zadań domowych”
UWAGA! Do projektu nie mogą się zgłaszać osoby już uczestniczące w V rundzie Programu Rozwoju Bibliotek oraz projekcie Biblioteka Online II.
Każda biblioteka może zgłosić maksymalnie 1 osobę na 1 moduł (łącznie 3 osoby).
Co oferujemy?
- Udział w innowacyjnym projekcie szkoleniowym uzupełniającym wiedzę akademicką z zakresu pracy w bibliotece o elementy praktyczne i nowinki branżowe
- Webinaria, warsztaty i konsultacje prowadzone przez doświadczone trenerki i trenerów ze stowarzyszenia LABIB
- Najaktywniejsze osoby zaprosimy do współprowadzenia listopadowych webinariów otwartych
Udział w projekcie jest całkowicie bezpłatny. Uczestnicy otrzymają zaświadczenia uczestnictwa w kursie.
NAGRANIE Z WEBINARU INFORMACYJNEGO
Prezentacja z webinarium jest do obejrzenia TUTAJ.
Kalendarium projektu
MAJ
10 maja godz. 18.00 webinar informacyjny
17 maja godz. 18.00 samplingi trenerskie NAGRANIE Z SAMPLINGÓW
18-28 maja rekrutacja
CZERWIEC
7 czerwca ogłoszenie wyników naboru
3 moduły tematyczne po 31 h każdy:
12-13 czerwca w godz. 9:00/10:00-15:00 moduł I (Organizacja pracy biblioteki )
19-20 czerwca w godz. 9:00/10:00-15:00 moduł II (Animacja społeczno-kulturalna)
26-27 czerwca w godz. 9:00/10:00-15:00 moduł III (Promocja i marketing w bibliotece)
WRZESIEŃ
11-12 września w godz. 10:00-15:00 moduł I (Organizacja pracy biblioteki)
18-19 września w godz. 10:00-15:00 moduł II (Promocja i marketing w bibliotece)
25-26 września w godz. 10:00-15:00 moduł III (Animacja społeczno-kulturalna)
PAŹDZIERNIK
2-3 października w godz. 10:00-15:00 moduł I (Organizacja pracy biblioteki)
16-17 października w godz. 10:00-15:00 moduł II (Promocja i marketing w bibliotece)
23-24 października w godz. 10:00-15:00 moduł III (Animacja społeczno-kulturalna)
Konsultacje z trenerami do poszczególnych modułów będą ustalane indywidualnie.
LISTOPAD
3 webinaria otwarte (prowadzone przez osoby uczestniczące w kursie!):
Organizacja pracy biblioteki
Promocja i marketing w bibliotece
Animacja społeczno-kulturalna
GRUDZIEŃ
webinar zamykający projekt
Zakres tematyczny poszczególnych modułów szkoleniowych w ramach zjazdów:
- Organizacja pracy biblioteki (31h):
- praca w zespole i z zespołem
- obsługa czytelnika, w tym osób ze specjalnymi potrzebami
- aspekty prawne funkcjonowania bibliotek
- etyka zawodu bibliotekarza
- kontrola zarządcza i bezpieczeństwo biblioteki
- pisanie projektów
- narzędziownik – blok towarzyszący każdemu modułowi online, wprowadzający do korzystania z narzędzi online, które ułatwiają realizację zadań omawianych w module
+konsultacje ustalane indywidualnie
- Promocja i marketing w bibliotece (31h):
- marketing biblioteczny i public relations
- rzecznictwo
- strategia komunikacji instytucji
- komunikacja z użytkownikami, w tym komunikacja online
- media społecznościowe
- tworzenie materiałów promocyjnych
- narzędziownik – blok towarzyszący każdemu modułowi online, wprowadzający do korzystania z narzędzi online, które ułatwiają realizację zadań omawianych w module
+ konsultacje ustalane indywidualnie
- Animacja społeczno-kulturalna (metody aktywizacji społecznej różnych środowisk) (31h):
- aktywizacja użytkowników
- animacja, budowanie społeczności i relacji
- tworzenie wydarzeń online
- praca z użytkownikami ze specjalnymi potrzebami
- obcokrajowcy w bibliotece
- narzędziownik – blok towarzyszący każdemu modułowi online, wprowadzający do korzystania z narzędzi online, które ułatwiają realizację zadań omawianych w module
+konsultacje ustalane indywidualnie
Masz pytania? Napisz do nas! stowarzyszenielabib@gmail.com
Projekt realizowany jest przez stowarzyszenie LABiB. Partnerem strategicznym jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.