- Budżet działania: 1 zł
- Czas przygotowania: bez ograniczeń
- Czas trwania: 4 dni
- Liczba organizatorów: 3
- Liczba uczestników: 50
Konkurs dla gimnazjalistów promujący wiedzę na temat naszego miasta - jego historii, geografii, kultury.
W atrakcyjny sposób uczymy młodzież lokalnej historii i kultury. Wzbudzamy zainteresowanie tzw. małą ojczyzną. Pokazujemy, jak w swojej miejscowości można ciekawie i wartościowo spędzić czas - niekoniecznie w centrum handlowym.
Przygotowania należy podjąć wiele miesięcy naprzód, ponieważ trzeba zdobyć sponsorów, patronów oraz nawiązać współpracę z instytucjami kulturalnymi.
-
Czas
-
Zaangażowanie
-
Umiejętność pozyskiwania ludzi do współpracy
-
Zdobycie sponsorów
-
Pozyskanie patronatów
-
Opracowanie regulaminu i zadań konkursowych
-
Przeprowadzenie specjalnych dodatkowych zajęć przygotowujwujących uczestników do udziału w konkursie (u nas było to zwiedzanie siedziby gazety szczecińskiej, zwiedzanie Zamku z przewodnikiem, dodatkowe zajęcia w Miejskiej Bibliotece Publicznej, spotkania ze szczecińskimi pisarzami, blogerami, znanymi osobistościami).
Konkurs przebiegał w 3 etapach. Gimnazjaliści brali w nim udział w drużynach 3-osobowych.
-
Zorganizowanie pomieszczeń odpowiednich dla poszczególnych etapów
-
Przygotowanie sal i nagród
-
Przygotowanie dyplomów
-
Zaproszenie jury i gości
-
Pierwsza część polegała na wypełnieniu testu historycznego z elementami wiedzy o społeczeństwie.
-
W drugiej części był turniej wiedzy na temat kultury i rozrywki - etap ustny, wzorowany na teleturniejach.
-
Ostatnim etapem był rajd po mieście. Gimnazjaliści dostali mapki, na których musieli zlokalizować punkty kontrolne. Punktami kontrolnymi były charakterystyczne szczecińskie pompu. Przy każdej stał opiekun (trzeba było zaangażować kilkoro nauczycieli) i zadawał drużynie pytanie z wiedzy geograficznej. Punktowane było zarówno poprawne odtworzenie trasy, jak i udzielenie poprawnej odpowiedzi. Po 3 etapach były podliczane punkty.
-
Drużyny, które zdobyły najwięcej punktów, przechodziły do finału. W drodze losowania przydzielono im szczecińskie ulice. Każda drużyna miała podczas finału zaprezentować jedną z nich.
-
Finał odbył się w Muzeum Narodowym. Jury składało się z dyrektor wydziału edukacyjnego Muzeum, które objęło patronatem imprezę, przewodnika z Zamku Książąt Pomorskich, który przeprowadzał zajęcia przygotowujące (Zamek również był patronem wydarzenia), kierownik filii 28 Miejskiej Biblioteki Publicznej, która równiez przeprowadzała zajęcia przygotowujące z uczniami oraz przedstawicielki rocznika Szczeciner, który objął konkurs patronatem medialnym. Jury wybrało 3 najlepsze prezentacje. Nagrodami były książki ufundowane przez Szczecinera, Muzeum i Zamek, zaproszenie na promocję kolejnego numeru Szczecinera, mapy Lubinusa i mnóstwo dodatkowych drobnych gadżetów.
Konkurs przez długi czas powracał echem. Pojawiły się relacje w mediach, uczniowie byli na promocji Szczecinera.
-
Przygotowanie relacji do mediów
-
Wolny czas w wieczór premiery Szczecinera ;)
-
Śledziliśmy z radością relacje w mediach :)
-
Byłam z uczniami na uroczystej promocji kolejnego numeru Szczecinera, podczas której zostaliśmy wyczytani i otrzymalismy darmowe numery tego czasopisma
Był to pierwszy konkurs tego typu, chciałam, aby stał się imprezą cykliczną. Niestety, zlikwidowali mi szkołę i wielkie plany diabli wzięli :)