• Sceariusz
  • Publikacja: 05.12.2022
  • Edycja: 15.12.2022
  • 0 
Cudowne budowle - zajęcia z kolckami lego dla seniorów
Cudowne budowle - zajęcia z kolckami lego dla seniorów

  • Budżet działania: 1000 zł
  • Czas przygotowania: 7 dni
  • Czas trwania: 1 dzień
  • Liczba organizatorów: 1
  • Liczba uczestników: 12
Pomysł na działanie

Na czym polegało przedsięwzięcie?

Prowadzący na powitanie opowiada uczestnikom historię powstania niezwykłej budowli np. krzywej wieży w Pizie. Prosi, aby pozostali uczestnicy opowiedzieli o budowli, która bardzo ich zadziwiła – którą można by nazwać cudem albo czarami.

Dlaczego warto?

Cele ogólne

1. Rozbudzenie zainteresowania i poszerzenie wiedzy o niezwykłych budowlach z całego świata.
2. Poznanie miejsc, w których zostały wybudowane i historii ich powstania.
3. Poznanie ciekawostek związanych z tymi budowlami.
4. Analiza publikacji związanych z architekturą i niezwykłymi budowlami.
5. Wzbogacenie języka o związki frazeologiczne z wyrazami: architektura, projekt.
b) Umiejętności
1. Analiza publikacji książkowych, rozumienie przesłania.
2. Przedstawianie werbalnych treści za pomocą klocków lego.
3. Stosowanie w praktyce Google Earth.
4. Planowanie trasy turystycznej.
5. Wzmocnienie pamięci.
c) Postawy
1. Dostrzeganie piękna architektonicznej budowli.
2. Budzenie zainteresowania nowymi technologiami.
3. Wzmocnienie pewności uczestników zajęć.

 

Uczestnicy zajęć

Seniorzy – 10-12 osób

Metoda i forma pracy
Prezentacja, wykład, praca z książką, wspólna praca – budowanie budowli z klocków Lego, wykorzystanie Google Earth, ćwiczenia pamięciowe.

 

Środki do prowadzenia zajęć
1. Publikacje książkowe związane z niezwykłymi budowlami.
2. Laptopy.
3. Gogle VR.
4. Klocki Lego z serii Architecture.
5. Rzutnik i ekran.

 

W trakcie realizacji

Przebieg zajęć

Faza przygotowawcza
Prowadzący na powitanie opowiada uczestnikom historię powstania niezwykłej budowli np. krzywej wieży w Pizie. Prosi, aby pozostali uczestnicy opowiedzieli o budowli, która bardzo ich zdziwiła – którą można by nazwać cudem albo czarami. 10 min.

Faza realizacyjna

Prowadzący rozkłada książki związane z budownictwem, architekturą, oraz albumy prezentujące niezwykłe budowle.

Ćwiczenie1

Wspólnie z uczestnikami zajęć poznaje znaczenie słów architektura, architekt, projektant, projekt budowlany. W Internecie uczestnicy poszukują informacji związanych z zasadami zgłoszenia budowy obecnie obowiązującego w Polsce.

Czas trwania 15 min.

Ćwiczenie 2

Zacznijmy od przekazania informacji na podstawie prezentacji, o wybranych najbardziej znanych niezwykłych budowlach na świecie i w Polsce. Następnie wykorzystamy Google Earth oraz gogle VR.

Google Earth VR to doskonała okazja, aby odbyć podróż swoich marzeń po tych budowlach. Aplikacja wymaga do działania instalacji środowiska Steam. Utworzenie konta Steam jest darmowe i można to zrobić pod adresem: https://store.steampowered.com/join

Czas trwania 30 min.

Ćwiczenie 3

Makieta architektonicznaco musi wziąć pod uwagę architekt przy projektowaniu budynku? Makieta pomaga nam lepiej wyobrazić sobie całość naszej budowli. Makiety można podzielić na:

  • robocze,

  • służące do prezentacji.

Makiety mogą powstawać z rożnych materiałów. Od drewna, tektury, plexi po druty, patyczki do szaszłyków czy klocki. Do wykorzystania również książka „Zabawy architektoniczne” Ana Komorowska.

Uczestnicy przeglądają również fotografie przedstawiające makiety projektowe.

Czas trwania 10 min.
Ćwiczenie 4

Praca seniorów w dwóch grupach: w pierwszym zadaniu uczestnicy otrzymują zestaw klocków lego z serii Architecture i wspólnie budują jeden ze znanych cudów architektury (np. Dubaj, Londyn, Wieża Eifla, itp.). W drugim zadaniu zespoły seniorów otrzymują zestaw Lego clasic składające się z klocków i domków i samodzielnie mają zbudować niezwykłą budowlę.

Czas trwania do 120 minut.


 

Po zakończeniu

Faza podsumowująca
Prowadzący pisze na flipcharcie hasło – cudowne budowle - w celu zastosowania metody słoneczka. Uczestnicy podają swoje spostrzeżenia związane z tym wyrazem. Wykonujemy wspólne zdjęcie przy wybudowanych makietach.

Dziękujemy uczestnikom za wspólną pracę.

 

Czas trwania zajęć
2-3 godziny

 

DZIEL SIĘ WIEDZĄ, MNÓŻ POMYSŁY!

Informacje dodatkowe

Scenariusz można stosować odrębnie i na każde spotkanie wybrać inną znaną budowlę na świecie lub w Polsce.