• Sceariusz
  • Publikacja: 03.09.2013
  • Edycja: 03.09.2013
  • 0 
Dzień Sportu
Dzień Sportu

  • Budżet działania: 900 zł
  • Czas przygotowania: 14 dni
  • Czas trwania: 1 dzień
  • Liczba organizatorów: 3
  • Liczba uczestników: 150
Pomysł na działanie

Na czym polegało przedsięwzięcie?

4 sierpnia 2013 roku na Kompleksie Sportowym Orlik odbyła się impreza finansowana z nagrody zdobytej w konkursie „Muuvit – Fajny Jest!” realizowanego w ramach projektu „Muuvit – ruszaj się i odkrywaj świat!”. potkanie otworzyła pani dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej w Krypnie – przedstawiła ramowy harmonogram Dnia Sportu oraz zaprosiła do wspólnego świętowania. Następnie pani Beata Rogalska – pracownik GBP w Krypnie opowiedziała o tym co się w ramach projektu „Muuvit- ruszaj się i odkrywaj świat” odbyło w naszej gminie, a następnie oficjalnie zaprosiła drużyny sportowe do rozpoczęcia Turnieju Piłkarskiego oraz rozgrywek siatkarskich. Pozostali uczestnicy wzięli udział w konkurencjach sportowych, a młodsi uczestnicy skorzystali też z bezpłatnej trampoliny. Na terenie imprezy do dyspozycji było też stoisko z lodami oraz bezpłatny plac zabaw dla dzieci.

Około godziny 13:00 odwiedzili nas policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Mońkach wraz ze swoją maskotką LeoMońkiem. Policjanci rozmawiali z dziećmi, rozdawali gadżety promujące poprawne zachowanie podczas wakacji.

Później rozpoczęliśmy konkurs plastyczny „Sport to zdrowie”. W konkursie wzięło udział 17 osób.

Około godziny 14:00 na jednej z sal odbył się aerobik poprowadzony przez panią Katarzynę Kozłowską. Aerobik był bardzo intensywny! Wszyscy uczestnicy mimo zmęczenia ćwiczyli z uśmiechami na twarzy!

Około godziny 15:00 odbył się pokaz ratownictwa medycznego w wykonaniu strażaka z Komendy Powiatowej Straży Pożarnej w Mońkach. Pan Konrad doskonale wprowadził wszystkich w temat, pokazał w jaki sposób prosić o pomoc, jak zgłaszać wydarzenie dyspozytorowi, jak przeprowadzić resuscytację.

Między poszczególnymi wydarzeniami przeprowadzono mnóstwo konkursów dla dzieci i osób dorosłych. Około godziny 15:30 zakończył się Turniej Piłkarski, a po przygotowaniu pamiątkowych dyplomów rozdano trofea najlepszym zespołom i sportowcom, następnie rozstrzygnięto konkurs plastyczny i oficjalnie zakończyłyśmy imprezę.

Dlaczego warto?

Jako bibliotekarze wychodzimy do naszych użytkowników z nowymi propozycjami. Zdarza się, że są one coraz rzadziej związane bezpośrednio z książką. Połączenie sportu i biblioteki jest świetnym rozwiązaniem, gdyż dzięki temu pokazujemy społeczeństwu, ze jesteśmy otwarte, gotowe na nowe wyzwania. Ponadto Dzień Sportu przyczynił się do nawiązania nowych źródeł współpracy.

W trakcie przygotowania

Etap przygotowawczy to głównie zakupy potrzebnych rzeczy, ustalanie szczegółów ze współorganizatorami, współpracownikami i podwykonawcami. Zalatwianie szeregu formalności, szukanie wsparcia, ustalanie terminów, harmonogramów, ramowego scenariusza spotkania.

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?
  •   Nagrody
  •   Poczęstunek
  •   Trofea
  •   Wolontariusze
  •   Kompleks sportowy - boisko, hala sportowa
  •   Papier, toner, drukarka
  •   Ogrom czasu
  •   Sponsorzy
Jak krok po kroku przebiega etap przygotowań?
  1. Ostatnie spotkanie organizatorów - ustalenie szczegółów itp.
  2. Reklama!
  3. Wypożyczenie ławek, krzeseł
  4. Wypożyczenie sprzętu nagłaśniającego
  5. Przygotowanie grupy teatralnej do występu - pokaz taneczny
  6. Kontakt z podwykonawcami - straż pożarna, policja, osoba prowadząca aerobik, stoisko z lodami
  7. Przewiezienie trampoliny
  8. Przygotowanie regulaminu imprezy
  9. Przygotowanie scenariusza spotkania - opracowanie listy konkurencji sportowych
  10. Spakowanie wszystkich potrzebnych rzeczy i przewiezienie ich na halę sportową
  11. Zakup trofeów
  12. Zakup poczęstunku
  13. Zakup nagród
  14. Pozyskanie sędziów
  15. Pozyskanie osoby odpowiedzialnej za opiekę medyczną
  16. Zbieranie dużyn piłki siatkowej
  17. Zaproszenie poszczególnych wsi do udziału w turnieju piłki nożnej
  18. Pozyskanie wolontariuszy.
  19. Zebranihttp://labib.pl/porada/edytuj/284#e pracowników i współorganizatorów - ustalenie podziału zadań, wygenerowanie pomysłów.
  20. Pozyskanie źródeł finansowania (impreza przeprowadzona z nagrody otrzymanej w konkursie "Muuvit - Fajny Jest!") - 900 zł
W trakcie realizacji

Otwarcie imprezy należało do p. dyr biblioteki. Impreza składała się z turnieju piłki nożnej i siatkówki, gier i zabaw, konkursu plastycznego, pokazów, aerobiku.

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?
  •   j.w.
Jak krok po kroku przebiega etap przygotowań?
  1. zakończenie imprezy
  2. roztrzygnięcie turnieju oraz konkursu plastycznego
  3. konkurencje ruchowe
  4. aerobik
  5. możliwość korzystania z bezpłatnej trampoliny
  6. wizyta straży pożarnej - pokaz ratownictwa medycznego
  7. kolejne konkurencje ruchowe
  8. wizyta policji
  9. konkurs plastyczny
  10. rozpoczęcie konkurencji ruchowych
  11. Zaproszenie do turnieju sportowego
  12. Występ grupy teatralnej
  13. Otwarcie imprezy
Po zakończeniu

Po zakończeniu trzeba opublikować fotografie, podziekować wszystkim osobom i instytucjom, które wsparły przedsięwzięcie.

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?
  •   Znaczki pocztowe
  •   Papier ozdobny - dyplomy
  •   Tusz
  •   Drukarka
  •   Koperty
Jak krok po kroku przebiega etap przygotowań?
  1. Opublikowanie fotografii
  2. Wysłanie podziekowań do firm i instytcji nieobecnych podczas rozdania nagród a wspierających działania biblioteki
DZIEL SIĘ WIEDZĄ, MNÓŻ POMYSŁY!

Co mogło być zrobione inaczej?

Dałabym sobie więcej czasu na organizację. 10 dni roboczych to zdecydowanie zbyt mało.

Informacje dodatkowe

brak