• Sceariusz
  • Publikacja: 17.06.2013
  • Edycja: 17.06.2013
  • 5 
Muuvit - ruszaj się i odkrywaj świat
Muuvit - ruszaj się i odkrywaj świat

  • Budżet działania: 1420 zł
  • Czas przygotowania: 1 miesiąc
  • Czas trwania: 4 miesiące
  • Liczba organizatorów: 2
  • Liczba uczestników: 80
Pomysł na działanie

Na czym polegało przedsięwzięcie?

Projekt realizowany we współpracy z Fundacją Wolontariat dla Sportu. Dzieci uczestniczące w projekcie musiały wykazać się aktywnością fizyczną, za którą otrzymywały punkty. Punkty w bibliotece były zamieniane na mile, a dzieci mogły podróżować po Europie na specjalnie przygotowanej wirtualnej mapie. Ponadto dzieci brały udział w treningach sportowych na Orliku, zajęciach tematycznych w bibliotece.

Dlaczego warto?

Projekt zmienił podejście dzieci do sportu. Pokazał jakie korzyści płyną z aktywności, a także wprowadził zmianę w przyzwyczajeniach dzieci, które chętniej aktywnie spędzają czas.

W trakcie realizacji

Projekt objął 8 grup dzieci w różnym wieku - od 6 do 12 lat. Każda grupa otrzymała mapę, gdzie zaznaczano trasę podróży. Kazy uczestnik dostał smycz i książeczkę do zapisywania aktywności. Punkty dzieci zapisywały w formie krzyżyków, każdy krzyżyk do 1 mila. Dzieci były uświadomione, że każdy krzyżyk jest ważny! Pierwsza grupa doświadczyła tego już podczas finału, gdzie zabrakło im dosłownie kilku mil, by dotrzeć do celu podróży, jakim był Madryt. Jednak wspólna inicjatywa polegająca na zdobyciu kolejnych krzyżyków spowodowała, że cel został osiągnięty. Kolejne grupy były równie aktywne i chętne do działania. Otrzymane środki finansowe mogłyśmy wykorzystać tylko na artykuły spożywcze i sportowe.

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?
  •   Książeczki aktywności (można je zrobić samemu)
  •   Współpraca z trenerem sportowym, który będzie prowadzić treningi
  •   Smycze do zawieszenia książeczek (element nie jest niezbędny)
  •   Dyplomy (można wydrukować we własnym zakresie)
  •   Mapa Europy (lub świata) ;-)
  •   Portal internetowy (nie jest niezbędny)
Jak krok po kroku przebiega etap przygotowań?
  1. Rekrutacja i promocja
  2. Spotkanie organizacyjne
  3. Ustalenie terminów treningów i spotkań w bibliotece
  4. Utworzenie grupy na Facebooku - jako główny środek komunikacji
  5. Realizacja treningów i spotkań
  6. Spotkanie finałowe - wspólne świętowanie
DZIEL SIĘ WIEDZĄ, MNÓŻ POMYSŁY!

Co mogło być zrobione inaczej?

Mogłoby być więcej środków finansowych, by spotkania finałowe były bardziej atrakcyjne.

Informacje dodatkowe

Brak uwag