- Budżet działania: 50 zł
- Czas przygotowania: bez ograniczeń
- Czas trwania: 1 dzień
- Liczba organizatorów: 1
- Liczba uczestników: 15
Dzięki tej książce możesz zorganizować zajęcia dla dzieci, na których poruszony zostanie wątek kolorów, widzenia oraz niepełnosprawności.
Możemy mieć wpływ na uwrażliwienie dzieci na niepełnosprawność. Ciekawa forma przekazu treści za pomocą zabawy.
Główny etap przygotowań dotyczy zdobycia/zakupu/wypożyczenia "Czarnej książki kolorów". Książka kosztuje 33zł. Można było ją zdobyć w ramach konkursu organizowanego przez FRSI.
-
fundusze lub kontakt z biblioteką posiadającą tą ksiażkę
-
W przypadku organizacji zajęć poza biblioteką ważny jest również kontakt z dyrekcją szkoły lub przedszkola, w którym chcemy zrobić zajęcia.
By móc przeprowadzić spotkanie potrzebujemy:
- Czarną książkę kolorów
- Kartonowe pudełko
- Stare gazety
- Owoce i warzywa (dowolne) lub „znajome” przedmioty (np. łyżka, mysz komputerowa, pędzel)
- 1 czarna kartka papieru na jedno dziecko
- czarna plastelina
- szpilki
- 2 chusteczki do założenia na oczy (ciemne i nieprzezroczyste)
- Wydrukowany alfabet Braille’a (1 kartka dla każdego dziecka)
- Wydrukowane formularze zgody na wykorzystywanie wizerunku
- Aparat fotograficzny
- cukierki dla uczestników
-
Grupa uczestników, sala z miejscami do siedzenia, scenariusz, zbiór niezbędnych w/w elementów oraz chęci.
-
opis
Warto zapisać sobie komentarze, które pojawiają się podczas spotkania. Poza tym można zebrać adresy mailowe i wysyłać zdjęcia do uczestników po realizacji spotkania lub ew. przekazać informację wychowawcy, że istnieje taka możliwość (małe dzieci nie koniecznie posiadają adresy mailowe) i w ramach potrzeb rodzice mogą otrzymać takie zdjęcia na pamiątkę.
-
aparat, kartka, długopis
-
Po zakończeniu planowanego spotkania nabrałyśmy ochoty na więcej i teraz w każdej SP z terenu naszej gminy bibliotekarki prowadzą zajęcia z "Czarną książką kolorów"
Warto (szczególnie w przypadku przedszkolaków) zastanowić się nad wyborem zajęć w trakcie trwania spotkania. Małe dzieci dość szybko się nudzą więc wystarczy im jedna zabawa w trakcie spotkania, a druga może zostać przekazana ich wychowawczyni (np. na zajęciach wyklejają plasteliną, a w klasie na drugi dzień zajmują się alfabetem Braille’a lub odwrotnie).