- Budżet działania: 2000 zł
- Czas przygotowania: 4 dni
- Czas trwania: 2 dni
- Liczba organizatorów: 2
- Liczba uczestników: 30
Szukając nowych pomysłów na promocję czytelnictwa postanowiłam zrealizować w mojej bibliotece działanie fotograficzno -czytelniczo - książkowe. Zastanawiając się i konsultując pomysł z odbiorcami działań, wyłonił się pomysł aby przeprowadzić plenerową sesję zdjęciową promującą książki, czytelnictwo i plenery gminy. Do działania zostały zaproszone aktywne czytelniczki, w różnym wieku oraz profesjonalny fotograf.
Celem realizacji sesji i wystawy była promocja czytelnictwa oraz popularyzacja działalności biblioteki wśród mieszkańców. Poprzez realizację wystawy pokazano odbiorcom, że kobiety, bez względu na wiek i zainteresowania chętnie sięgają po książki, są otwarte na nowe działania, a także z dużą otwartością angażują się w proponowane przez bibliotekę inicjatywy. Wykonane zdjęcia prezentują sylwetki 28 Kobiet wraz z ulubionymi książkami. Najmłodsza uczestniczka sesji, w dniu jej wykonania miała niespełna rok.
-
nieszablonowa promocja bilbioteki i czytelnictwa
-
alternatywna forma spędzenia czasu z książką
-
skupienie kobiet wokół książki i fotografii - zwrócenie uwagi na ich rolę w życiu
-
możliwość mobilnego promowania biblioteki w różnych miejscach
-
zwrócenie uwagi kobiet na walory przyrodnicze gminy
-
duże zainteresowanie odbiorców
Ważna jest współpraca z profesjonalnym fotografem, a także przygotowanie uczestników, do tego działania, np. ustalenie godzin dla poszczególnych osób, ustalenie pomysłu na ubiór, wybranie miejsc, ustalenie, kto z kim przyjeżdża na miejsce spotkania.
Pilnowanie grafiku godzin - kto kiedy ma robione zdjęcia, zapobiega to przestojom w wykonaniu sesji.
Na zdjęciach grupowych kobiety, również mogłyby trzymać w dłoniach książki.