- Budżet działania: 0 zł
- Czas przygotowania: 2 dni
- Czas trwania: 1 dzień
- Liczba organizatorów: 1
- Liczba uczestników: 10
Nasi najmłodsi Czytelnicy chętnie uczestniczą w bibliotece w zajęciach połączonych z jakąś formą aktywności plastycznej. Te zajęcia były zainspirowane książką Zofii Staneckiej "Robot Robert". Przy wykorzystaniu kartonowych opakowań po produktach, plastikowych sztućców, plasteliny, papieru kolorowego i bibuły - dzieci (razem z dziadkami i rodzicami) tworzyły własne roboty. Każdy robot otrzymał swoje imię i funkcję. Nawet jeden z nich jest wyspecjalizowany w utrzymywaniu porządku na półkach z książkami. ;)
Dzieci świetnie się bawią, rozwijają swoją wyobraźnię przy wymyślaniu przeznaczenia robotów, jeśli rodzice zdecydują się przyjść razem z dziećmi to jest to świetna okazja do ciekawego spędzenia czasu w bibliotece dla całej rodziny. Tak naprawdę nasze zajęcia nie były skierowane do całych rodzin, ale okazało się, że rodzicom przyprowadzającym pociechy tak bardzo spodobał się ten pomysł, że z wielkim zaangażowaniem proponowali dzieciom pomoc.
Najtrudniej zebrać odpowiednią ilość pudełek, można odkładać je przez dłuższy czas, poprosić o to też innych pracowników biblioteki lub znajomych. Można też zdecydować się na robienie dużych robotów i np. poprosić o kartonowe pudła w pobliskim sklepie.
Trzeba też przygotować materiały do przyozdobienia robotów. Tak naprawdę wykorzystać można wszystko - propozycje podaję poniżej.
Jeżeli chcemy połączyć zajęcia z głośnym czytaniem to proponuję książkę Zofii Staneckiej "Robot Robert".
-
książka "Robot Robert" Zofii Staneckiej (opcjonalnie)
-
pudełka różnej wielkości i kształtu (np. po herbatach, lekach, ale mogą być też duże kartony)
-
klej, taśma dwustronna, nożyczki
-
papiery kolorowe, bibuły, folia aluminiowa, plastelina, naklejki, plastikowe sztućce itd. - co nam podpowiada wyobraźnia
.
-
Przywitanie uczestników zajęć, prezentacja i głośne czytanie książki "Robot Robert".
-
Krótka dyskusja o robocie Robercie, o wykorzystaniu robotów w codziennym życiu, o tym jakie roboty przydałyby się dzieciom i ich rodzinom.
-
Dzieci wybierają przydatne im materiały i tworzą własne roboty.
-
Rozmowa o robotach, które stworzyły dzieci - jak się nazywają, w czym są pomocne.
-
Pożegnanie.
Historie robotów można spisać i np. zrobić małą wystawkę w bibliotece.