• Sceariusz
  • Publikacja: 06.11.2014
  • Edycja: 06.11.2014
  • 2 
Content Marketing jako forma promocji biblioteki
Content Marketing jako forma promocji biblioteki

  • Budżet działania: 0 zł
  • Czas przygotowania: bez ograniczeń
  • Czas trwania: bez ograniczeń
  • Liczba organizatorów: 1
  • Liczba uczestników: 1
Pomysł na działanie

Na czym polegało przedsięwzięcie?

Promowanie biblioteki poprzez publikowanie/udostępnianie użytkownikom (za pomocą internetu) wartościowych i przydatnych treści. Dzięki czemu pozyskujemy i angażujemy czytelników w działania biblioteki.

Dlaczego warto?

Kluczowym atutem content marketingu (nad innymi formami promocji) jest wyeliminowanie elementu perswazyjności a wprowadzenie (dostarczenie) odbiory racjonalnych argumentów i określonych korzyści.

Mogę się pokusić o tezę, że portal labib.pl ma wiele wspólnego z content marketingiem :D

W trakcie przygotowania

Co zyskujemy - jako instytucja - podejmując działania z zakresu content marketingu:

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?
  •   promocję poprzez rekomendację (nic tak nie oddziałuje na biorcę jak polecenie danego produktu przez znajomego)
  •   inspirację: podsunięcie pomysłu użytkownikowi (jak, gdzie, kiedy, ile) na działanie
  •   przywiązanie: dostarczanie przydatnych treści powoduje przywiązanie użytkownika
W trakcie realizacji

Jak się przygotować do promocji w oparciu o CM:

  1. Ustal co chcesz osiągnąć - co jest dla Ciebie stanem idealnym (np. chcę przy bibliotece założyć klubik dla mam z małymi dziećmi)
  2. Ustal jaki jest stan faktyczny (bardzo realnie, wręcz krytycznie oceń jaki jest stan wiedzy młodych mam o ofercie biblioteki)
  3. Ustal co możesz zrobić - w oparciu o posiadane zasoby - by uzyskać stan z punktu 1.
Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?
  •   Przykładowe działania Content dla podanego przykładu:
Jak krok po kroku przebiega etap przygotowań?
  1. Umieszczaj na stronie biblioteki artykuły zawierające ciekawe pomysły na spędzanie czasu z dzieckiem
  2. Nawiąż współpracę z portalami internetowymi (których adresatem są młodzi rodzice), na których możesz umieścić zestaw kolorowanek z bohaterami książek dla najmłodszych
  3. Poproś ww portale o ocenę np. wydarzeń kulturalnych jakie organizujesz z myślą o małych dzieciach - i umieszczenie opinii o tych wydarzeniach na swojej stronie.
  4. Opracuj i ogłoś na stronie biblioteki ranking gier edukacyjnych dla małych dzieci
  5. Polecaj na swojej stronie wydarzenia kulturalne adresowanie/przygotowane specjalnie dla mam z małymi dziećmi
  6. Zorganizuj webinarium z lekarzem pediatrą, logopedą itp,
Po zakończeniu

Jak widzicie, proponowane działania nie mają formy bezpośredniej reklamy biblioteki tylko skupiają się na przekazaniu wartościowej i interesującej (dla naszej docelowej grupy) treści. Należy pamiętać o jeszcze jednej zalecie content marketingu: Jest on elementem marketingu wirusowego, który polega na tym, że odbiorcy komunikatu samodzielnie rozpowszechniają informacje na temat danej firmy/instytucji.

DZIEL SIĘ WIEDZĄ, MNÓŻ POMYSŁY!

Informacje dodatkowe

warto zapoznać się ze stronami: http://contentmarketinginstitute.com/what-is-content-marketing/ http://www.eagleway.pl/content-marketing