- Budżet działania: 0 zł
- Czas przygotowania: bez ograniczeń
- Czas trwania: bez ograniczeń
- Liczba organizatorów: 1
- Liczba uczestników: 1
Promowanie biblioteki poprzez publikowanie/udostępnianie użytkownikom (za pomocą internetu) wartościowych i przydatnych treści. Dzięki czemu pozyskujemy i angażujemy czytelników w działania biblioteki.
Kluczowym atutem content marketingu (nad innymi formami promocji) jest wyeliminowanie elementu perswazyjności a wprowadzenie (dostarczenie) odbiory racjonalnych argumentów i określonych korzyści.
Mogę się pokusić o tezę, że portal labib.pl ma wiele wspólnego z content marketingiem :D
Co zyskujemy - jako instytucja - podejmując działania z zakresu content marketingu:
-
promocję poprzez rekomendację (nic tak nie oddziałuje na biorcę jak polecenie danego produktu przez znajomego)
-
inspirację: podsunięcie pomysłu użytkownikowi (jak, gdzie, kiedy, ile) na działanie
-
przywiązanie: dostarczanie przydatnych treści powoduje przywiązanie użytkownika
Jak się przygotować do promocji w oparciu o CM:
- Ustal co chcesz osiągnąć - co jest dla Ciebie stanem idealnym (np. chcę przy bibliotece założyć klubik dla mam z małymi dziećmi)
- Ustal jaki jest stan faktyczny (bardzo realnie, wręcz krytycznie oceń jaki jest stan wiedzy młodych mam o ofercie biblioteki)
- Ustal co możesz zrobić - w oparciu o posiadane zasoby - by uzyskać stan z punktu 1.
-
Przykładowe działania Content dla podanego przykładu:
-
Umieszczaj na stronie biblioteki artykuły zawierające ciekawe pomysły na spędzanie czasu z dzieckiem
-
Nawiąż współpracę z portalami internetowymi (których adresatem są młodzi rodzice), na których możesz umieścić zestaw kolorowanek z bohaterami książek dla najmłodszych
-
Poproś ww portale o ocenę np. wydarzeń kulturalnych jakie organizujesz z myślą o małych dzieciach - i umieszczenie opinii o tych wydarzeniach na swojej stronie.
-
Opracuj i ogłoś na stronie biblioteki ranking gier edukacyjnych dla małych dzieci
-
Polecaj na swojej stronie wydarzenia kulturalne adresowanie/przygotowane specjalnie dla mam z małymi dziećmi
-
Zorganizuj webinarium z lekarzem pediatrą, logopedą itp,
Jak widzicie, proponowane działania nie mają formy bezpośredniej reklamy biblioteki tylko skupiają się na przekazaniu wartościowej i interesującej (dla naszej docelowej grupy) treści. Należy pamiętać o jeszcze jednej zalecie content marketingu: Jest on elementem marketingu wirusowego, który polega na tym, że odbiorcy komunikatu samodzielnie rozpowszechniają informacje na temat danej firmy/instytucji.
warto zapoznać się ze stronami: http://contentmarketinginstitute.com/what-is-content-marketing/ http://www.eagleway.pl/content-marketing