- Budżet działania: 0 zł
- Czas przygotowania: 1 dzień
- Czas trwania: 1 dzień
- Liczba organizatorów: 1
- Liczba uczestników: 11111111
18 lipca 2014 roku weszła nowa Ustawa o prowadzeniu zbiórek publicznych. Treść można znaleźć tu: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20140000498 Ministerstwo Cyfryzacji i Administracji jest odpowiedzialne za portal http://zbiorki.gov.pl , który służy do ogłaszania zbiórek i sprawozdawczości na ich temat. Portal jest intuicyjny w obsłudze, prosty, jasny, przejrzysty, łatwo się go przeszukuje.
Najważniejsze zmiany: Zbiórki można zgłaszać w formie elektronicznej Nowa definicja miejsca publicznego (vide art. 1, pkt. 2 Ustawy) – biblioteka JEST miejscem publicznym (oczywiście poza działami zamkniętymi) Internet nie jest miejscem publicznym, więc zbiórki online nie wymagają ani zgody, ani zgłoszenia (bo nigdy nie są anonimowe)
Ważne uwagi: Można prowadzić kilka zbiórek na raz By zgłosić kolejną zbiórkę, trzeba być na bieżąco ze sprawozdawczością (art. 18 ustawy – portal sam liczy pozostały czas) Portal wyświetla najważniejsze terminy związane ze zbiórką Zgłaszać zbiórki można elektronicznie, ale i wysyłając druk papierowy. W pierwszym przypadki MAC ma 3 dni na weryfikację i zamieszczenie zbiórki online, w drugim – 7 dni. Na zbiorki.gov.pl instytucja prowadząca zbiórkę jest dodawana automatycznie przy zgłoszeniu pierwszej zbiórki. By móc zgłaszać zbiórki, trzeba założyć konto na innym portalu: http://epuap.gov.pl – jest on przydatny też do załatwiania różnych spraw urzędowych związanych z usługami administracji publicznej. Profile upoważnionych osób są wtedy podpinane pod odpowiednie instytucje i te osoby mogą zgłaszać zbiórki. Ewentualnie każdorazowo można dostarczyć upoważnienie. Oczywiście zbiórki mogą tez prowadzić osoby prywatne po założeniu specjalnego komitetu. Zbiórki prowadzone permanentnie (dłużej niż rok) co pół roku muszą mieć składane sprawozdanie.
-
komputer
-
Załóż profil na epuap.goc.pl
-
Zgłoś zbiórkę na zbiorki.gov.pl