Sprawozdanie ze spotkania z uczniami klasy I Szkoły Podstawowej nr 8 w Otwocku.
Spotkanie konkursowe odbyło się 5 grudnia 2018r. w Szkole Podstawowej Nr 8w Otwocku.
**Do udziału w konkursie wybrani zostali uczniowie z klasy I SP8 w Otwocku. **
**Do pracy z dziećmi wybrałam teatrzyk obrazkowy Kamishibai, który jest techniką opowiadania, wywodzącą się z Japonii, wykorzystującą kartonowe plansze z obrazkamii tekstem oraz kartonową lub drewnianą skrzynię (butai), na wzór parawanu z teatrzyków marionetkowych, w których przedstawiane są dzieciom kolejne fragmenty opowiadania. **
Kartonową skrzynię ( butai) wykonałam z pudełka po butach i okleiłam czerwonym papierem.Parawan kamishibai stanowi oprawę dla ilustracji i tekstu i skupia na nich uwagę dzieci.
W zajęciach wzięło udział 20 uczniów.
Spotkanie trwało 60 min.
Po uprzednim uzyskaniu od rodziców zgody na udział i rejestrowanie wizerunku ich dzieci w Konkursie "Czytam sobie w bibliotece. Moje miejsce. Moja wolność!" przygotowałam scenariusz zajęć na podstawie książki Jana Ołdakowskiego "Mój pan woła na mnie Pies".
Na tę okoliczność uczniowie klasy I przygotowały pod opieką Wychowawcy piosenkii wiersze patriotyczne.
Z uwagi na fakt, iż pracuję także w bibliotece szkolnej SP8, wybrana grupa uczniów była mi dobrze znana. w związku z czym łatwiej było mi przygotować dzieci do spotkania.
Uczniowie z KLUBU MŁODEGO CZYTELNIKA wykonały własnoręcznie kotylionyi chorągiewki, które zostały wykorzystane w trakcie spotkania.
Na moją prośbę uczniowie klasy I w tym dniu przyszli w strojach galowych lub czerwonych i biało czerwonych.
Spotkanie rozpoczęliśmy powitaniem wszystkich i przedstawieniem celu naszego spotkania. Dzieci dowiedziały się, że w bieżącym roku obchodzimy 100-ną rocznicę odzyskania niepodległości przez Polskę. Wielu ludzi poświęciło zdrowie a nawet życie abyśmy mogli żyć w wolnej Polsce. Duże zasługi dla uzyskania niepodległości Polski miał również Marszałek Józef Piłsudski, wielki Polski Patriota, który był głównym tematem naszego spotkania.
Następnie dzieci odpowiadały na pytanie: Co to znaczy być Patriotą?
Wśród odpowiedzi znalazły się min.:
Być Patriotą to znaczy:
- kochać Polskę
- nie zaśmiecać naszej Ojczystej ziemi,
- poznawać historię naszego kraju,
- kupować polskie produkty
- nie wstydzić się jej
W kolejnej części spotkania uczeń wyznaczony przez klasę przeczytał fragment opowiadania "Mój pan woła na mnie pies", dalsza część książki przeczytałam dzieciom przy pomocy kamishibai.
Po przeczytaniu książki sprawdziłam u dzieci słuchanie ze zrozumieniem poprzez zadawanie prostych pytać związanych z treścią książki tj.
- Jak wabił się pies Marszałka Józefa Piłsudskiego?
- Co należało do zadań Psa?
- Jakie prezenty najczęściej otrzymywał Marszałek?
- Jakiego zwierzątka nie lubił Pies?
- Jak miały na imię córki Marszałka?
Uczniowie znając już z relacji Psa postać Marszałka Piłsudskiego dowiedzieli się także, że odwiedził On dwukrotnie nasze miasto Otwock, a na pamiątkę tego wydarzenia i za Jego zasługi władze miasta wystawiły Mu pomnik i ogłosiły Honorowym Obywatelem Otwocka.
W następnej części spotkania uczniowie recytowali wiersz pt."Barwy Ojczyste" Czesława Janczarskiego a po rozdaniu dzieciom chorągiewek zaśpiewały piosenkę patriotyczną pt."Jesteśmy Polką i Polakiem".
Kolejnym wierszem recytowanym przez dzieci z podziałem na role był wiersz Władysława Bełzy "Kto Ty jesteś? Polak mały!".
Jedna z uczennic, ubrana w strój ludowy wykonała także składankę piosenek ludowych.
Na zakończenie spotkania dzieci otrzymały kolorowankę przedstawiającą postać Marszałka Piłsudskiego na Kasztance do pomalowania w domu dowolną techniką. Po zwróceniu prac uczniów będzie zorganizowana wystawka tychże prac.