• Artykuł
  • Publikacja: 15.11.2023
  • Edycja: 30.11.-0001
  • 0 
Zagubione kody w świecie planszówkowej przygody.

Gminna Biblioteka Publiczna w Gozdowie już po raz trzeci brała udział w akcji #BOOM na komiksy i gry planszowe w bibliotece. Za każdym razem jednak staramy się ukazać komiksy i planszówki z trochę innej strony jako nie tylko osobno istniejące zjawiska w świecie kultury i rozrywki, ale również świetnych kompanów dla innych działań animacyjnych i terapeutycznych. W tegorocznej edycji postawiliśmy na młodych!

Klub małego czytelnika poznaje komiksy i planszówki.

W filii bibliotecznej w Lelicach zorganizowaliśmy lekcję biblioteczną jak z bajki. Starsze czytelniczki z klas I- III zaprosiły czterolatki do Krainy Bajek, na którą czarodziejki rzuciły klątwę i pomieszały treśi bajek. Jaś i Małgosia  budowali domki ze słomy, patyków i cegły, Kot w butach oddzielał groch od fasoli a śpiąca królewna niosła smakołyki dla chorej babci. Zdjęcie zaklęcia było możliwe tylko wtedy, gdy dzieci wykonają zadania przygotowane przez nasze czarodziejki.

Maluszki bardzo chętnie pomogły ułożyć komiks z poprawnymi treściami bajek, wzorem Kopciuszka oddzielały grochu od fasoli, a także zaśpiewały piosenkę "My jesteśmy krasnoludki" Pomogły również Jasiowi i Małgosi powrócić do swojej bajki zjadając słodkie ciasteczka ????oraz kodując drogę powrotną do domu z labiryntu stworzonego przez Babę Jagę. Czterolatki odgadywały też z jakiej bajki pochodzą rekwizyty z czarodziejskiego worka. Nie było się również bez szturmu na regał z ksiązkami, na którym na szczególną uwagę tego dnia zasługiwały komiksowe historie. Na koniec naszego spotkania odkrywaliśmy zastosowania gry planszowej TREXO️. 

Nastolatki kontra pamięciówki i kreatywne łamigłówki.

Drugą inicjatywą w ramach akcji #BOOM3 na komiksy i gry planszowe w bibliotece było spotkanie z piątoklasistami z pobliskiej Szkoły Podstawowej w Gozdowie. Młodzież stanęła przed nie lada wyzwaniami łącząc kodowanie z tworzeniem śmiesznych historii i grami planszowymi.
Dwie grupy tworzyły historie używając niepowiązanych ze sobą wyrazów, a następnie układały z patyczków trasę przejazdu naszego bibliotecznego robota Zosi od obrazka do obrazka. Kolejnym krokiem było przedstawienie stworzonej historii i zaprogramowanie Zosi tak, by podążała wyznaczoną ścieżką z patyków do celu.
Drugą część zajęć poświęciliśmy na ćwiczenie pamięci z grą ,,Polska luxtorpeda", którą otrzymaliśmy w ramach tegorocznej edycji #BOOM oraz kreatywnego myślenia układając jak najwięcej czworokątów z patyków (rekordziści odnaleźli ich ponad 230!). Gry planszowe i programowanie z pewnością mogą iść razem w parze!

W czytaniu komiksów i graniu w planszówki liczą się przede wszystkim radość, zadowolenie oraz nauka zdrowej rywalizacji oraz zasad fair play! Kto do naszej biblioteki zagląda, ten (mamy nadzieję) już o tym wie! Liczymy, że już w niedługim czasie stworzymy wspólnie z naszymi młodymi czytelnikami Potajemny Klub Planszowiczów działający w murach naszej małej biblioteki.
Tymczasem do usłyszenia!
 
Zagubione kody w świecie planszówkowej przygody.