Dzień Pluszowego Misia w bibliotece
Cele zajęć:
- wspólne świętowanie Światowego Dnia Pluszowego Misia
- integracja lokalnego społeczeństwa
- współpraca międzypokoleniowa (dzieci i rodzice)
- zaznajomienie dzieci i rodziców z zagadnieniem VR (wirtualna rzeczywistość)
Przebieg:
Zajęcia miały charakter edukacyjno – artystyczny. Po krótkim wstępie dzieci otrzymały pierwsze zadanie – odnalezienie podobizny znanych misiów w salach bibliotecznych. Następnie wspólnie z opiekunami wykonywali ozdoby w kształcie misia. Wszyscy uczestnicy zajęć uczyli się wspólnie piosenki-pokazywanki o Misiu. Bardzo dużą atrakcją i nowością dla uczestników spotkania były elementy Wirtulanej Rzeczywistości na zajęciach. Dzieci otrzymały kolorowanki z misiami, a rodzice zostali poproszeni o zainstalowanie na swoich smartfonach aplikacji Quiver. Za pomocą telefonów kolorowe misie „ożyły”. Na koniec zajęć wszyscy uczestniczyli w specjalnie przygotowanym drużynowym quizie. Do jego przeprowadzenia użyliśmy tabletów dostępnych w bibliotece. Quiz przygotowany był na platformie Kahoot! Nagrodą dla najlepszej drużyny był mały, słodki upominek w postaci Misia Lubisia.
Co warto wiedzieć:
- Pomysł na misiowe ozdoby – blog kreatywniewdomu.pl
https://www.kreatywniewdomu.pl/2019/11/misiowe-mobile.html?m=0 - Zabawy ruchowe – Rytmika Pana Dominika (kanał na youtube)
https://www.youtube.com/watch?v=nozt3uL8WQs YouTube - Zasady działania aplikacji Quiver
https://perceptiedukacja.pl/quiver/ - Instrukcja tworzenia quizów Kahoot!
https://www.npseo.pl/data/various/files/szkolenie_DZS_XXIw/Kahoot+Quiz+instrukta%C5%BC.pdf
- Kolorowanki do aplikacji quiver
https://quivervision.com/coloring-packs - Karty z obrazkami przedstawiającymi znane misie z zasobów pixabay, freepik, Flickr
https://www.flickr.com/ , https://pixabay.com/pl/ , https://pl.freepik.com/ - Do przeprowadzenia quizu użyto platformy edukacyjnej Kahoot!
https://kahoot.com/pl/
Artykuł dostępny na licencji CC BY 4.0