Jesień to, dla wielu bibliotekarzy, czas pisanie projektów i poszukiwania programów grantowych. W listopadzie dokonamy przeglądu możliwości pozyskania środków z programów krajowych. Dowiemy się też jak napisać dobry wniosek i o co zadbać przy planowaniu projektu.
W tym miesiącu przygotowaliśmy dla Was dwa bardzo ciekawe webinaria:
- Pierwsze z nich pt: "Programy MKiDN 2022 - pisz wnioski, realizuj projekty" odbędzie się już 9 listopada o godz. 11.00 a poprowadzi je Paweł Dobrzelecki wicedyrektor MBP w Zabrzu.
Podczas webinarium uczestnicy dowiedzą się do jakich programów MKiDN na rok 2022 mogą aplikować biblioteki, na co zwrócić uwagę w regulaminach, od czego zacząć pisać wniosek, jak poprawnie zbudować projekt kulturalny oraz jak planować, tworzyć i realizować projekt z korzyścią dla biblioteki i jej użytkowników oraz jakich błędów nie popełniać, aby wniosek miał szansę na dofinansowanie
Aby wziąć udział w webinarium, należy zarejestrować się klikając na link:
- Na drugie spotkanie pt: "Jeżeli nie MKDNiS, to co? Alternatywne metody finansowania działalności bibliotek" zapraszamy 18 listopada o godz. 11.00. Poprowadzi je Jan Karpierz – dyrektor Fundacji Sektor 3.
Podczas webinarium, dowiecie się o alternatywnych metodach pozyskiwania dla grup nieformalnych i organizacji działających na rzecz bibliotek. Porozmawiamy też o finansowaniu społecznym i oswoimy takie terminy, jak budżety obywatelskie, inicjatywy lokalne, crowdfunding i zbiórka publiczna. O alternatywnych źródłach finansowania opowie Jan Karpierz, który organizacje pozarządowe poznał od strony członka, wolontariusza, koordynatora działań własnych oraz wielu projektów realizowanych z przeróżnych funduszy, od kilku lat współpracujący z bibliotekami i pracownikami bibliotek.
Aby wziąć udział w webinarium, należy zarejestrować się klikając na link:
Przed rejestracją na webinaria należy zapoznać się z "Zasadami udziału w webinariach organizowanych przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego".Jeśli macie jakieś pomysły/pytania/wątpliwości, możecie skontaktować się z ekspertami miesiąca za pośrednictwem portalu labib.pl lub mailowo pod adresem stowarzyszenielabib@gmail.com.
Do zobaczenia na www.labib.pl oraz na www.facebook.com/stowarzyszenielabib!
Projekt “12 miesięcy tematycznych z labib.pl” powstał w ramach Programu Rozwoju Bibliotek. Program wspiera tysiące bibliotek publicznych w całej Polsce w pełnieniu roli lokalnych centrów aktywności społecznej. W takich placówkach ludzie spędzają czas, rozwijają swoje zainteresowania, zdobywają nowe umiejętności i wspólnie działają. Program Rozwoju Bibliotek to przedsięwzięcie Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności prowadzone przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. W latach 2009-2015 było realizowane w ramach partnerstwa z Fundacją Billa i Melindy Gatesów.