• Artykuł
  • Publikacja: 16.02.2021
  • Edycja: 30.11.-0001
  • 0 
Biblioteka jako organizacja - procedury, zakupy, budżet

W ramach projektu “12 miesięcy tematycznych z labib.pl” w lutym porozmawiamy o szeroko rozumianej tematyce funkcjonowania biblioteki. Będzie to okazja do poznania tajników kontroli zarządczej, planowania finansowego i szacowania ryzyka. Podczas tego miesiąca dowiemy się skąd się biorą rzeczy w bibliotece i jak ta instytucja funkcjonuje “od kuchni”.

Przygotowaliśmy dla Was 2 webinaria:

  • Pierwsze z nich pt: “Kontrola zarządcza i zarządzanie ryzykiem. Formalność, czy szansa na nowe spojrzenie na instytucję?” odbędzie się już 18 lutego o godz. 11.00 a poprowadzi je Jerzy Woźniakiewicz - Dyrektor WBP w Krakowie. Wszyscy wiemy że prowadzenie kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem jest obowiązkiem w sektorze finansów publicznych. Czy jest to jednak tylko zadanie dyrektorów? Może warto kontrolę zarządczą potraktować inaczej, szukając w niej szansy na nowe spojrzenie na instytucję? Na te pytania poszukamy odpowiedzi podczas najbliższego spotkania.

Aby wziąć udział w webinarium, należy zarejestrować się klikając na link: 

https://frsi.clickmeeting.com/labib-pl-kontrola-zarzadcza-i-zarzadzanie-ryzykiem-formalnosc-czy-szansa-/register

Na drugie spotkanie pt: “Projekty, pieniądze, procedury i pomysły na zarządzanie (z) zespołem w bibliotece” zapraszamy 25 lutego o godz. 11.00. Poprowadzi je Dorota Woźnica z dyrektorka Miejskiej Biblioteki Publicznej w Jaśle. Porządek w procedurach, wykonanie planu finansowego, decyzja o realizowanych projektach w bibliotece spoczywa na jej dyrektorce/dyrektorze. Nie musi, a nawet nie powinno to jednak oznaczać, że są to zadania tylko dyrektorki/dyrektora, tym bardziej, że każdy ze wspomnianych obszarów to temat-rzeka. Podczas webinarium opowiem o tym, jak uczę się organizować pracę Biblioteki, jakie dokumenty, zadania i wyzwania przyjmuję za kluczowe, jak pracujemy nad nimi w naszej instytucji i dlaczego uważam, że największy sens ma zarządzanie Z zespołem.

Aby wziąć udział w webinarium, należy zarejestrować się klikając na link: 

https://frsi.clickmeeting.com/labib-pl-projekty-pieniadze-procedury-i-pomysly-na-zarzadzanie-z-zespolem-w-bibliotece/register

Przed rejestracją na webinaria należy zapoznać się z "Zasadami udziału w webinariach organizowanych przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego".

Jeśli macie jakieś pomysły/pytania/wątpliwości, możecie skontaktować się z ekspertami miesiąca za pośrednictwem portalu labib.pl lub mailowo pod adresem stowarzyszenielabib@gmail.com.

Do zobaczenia na www.labib.pl oraz na www.facebook.com/stowarzyszenielabib!

Projekt “12 miesięcy tematycznych z labib.pl” powstał w ramach Programu Rozwoju Bibliotek. Program wspiera tysiące bibliotek publicznych w całej Polsce w pełnieniu roli lokalnych centrów aktywności społecznej. W takich placówkach ludzie spędzają czas, rozwijają swoje zainteresowania, zdobywają nowe umiejętności i wspólnie działają. Program Rozwoju Bibliotek to przedsięwzięcie Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności prowadzone przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. W latach 2009-2015 było realizowane w ramach partnerstwa z Fundacją Billa i Melindy Gatesów.
Biblioteka jako organizacja - procedury, zakupy, budżet