Pomysł na działanie

Na czym polegało przedsięwzięcie?

W ramach XI Ogólnopolskiego Tygodnia Bibliotek postanowiliśmy organizawać spotkania integrujące pokolenia. Najmłodszymi uczestnikami tych spotkań były 6 miesięczne maluchy z rodzicami, a najstarszymi emerytki z "Akademii rysunku i malarstwa". Panie prowadziły zajęcia dla dzieci uzdolnionych plastycznie. "Jak wykonać ilustrację do własnego opowiadania". Dzieci uczestniczyły w trzech spektaklach teatralnych zrealizowanych przez 2 teatry- jeden z Krakowa, który zaprezentował sztukę pt. "Smoczy festyn", a drugi ze Słupska pt. "Magiczna księga", Odwiedziny Wróżki". Uczestnikami spotkań były dzieci z grup zabawowych (od 6 miesiąca do 4 lat) wspólnie z rodzicami oraz klasy przedzkolne. Ponadto dla młodych rodziców dzieci do 3 roku życia zorganizowano pierwsze spotkanie z psychologiem, w ramach nowego cyklu: "Jak zrozumieć Malucha". Szóstoklasiści i gimnazjaliści wzięli udział w spotkaniu na temat używek i uzależnień dzieci i młodzieży. Pracowity tydzień zakończyliśmy projekcją filmu "Papusza", a następnie dyskusją na tematy wielokulturowe i tolerancji.

Dlaczego warto?

Warto wprowadzać do biblioteki eksperyment, w którym uczestniczą jednocześnie dzieci, młodzież ,rodzice, pedagodzy i osoby starsze z inicjatywą i chętne do dzielenia się swoją wiedzą oraz doświadczeniem. Wspólne działania i spotkania dają wszystkim nowe doświadczenia. Pokazują, że wspólne działania osób dorosłych z dziećmi i młodzieżą uczą tolerancji i wzajemnego szacunku. Rodzice odnawiają swoje karty czytelnicze i zapisują jednocześnie swoje pociechy. Dzięki wspólnej pracy trzyletni Tymoteusz wymyślił hasło: "Biblioteka na nas czeka". Hasło to wielokrotnie powtarzali wszyscy uczetnicy zorganizowanych w Tygodniu Bibliotek miłych i radosnych spotkań. Teraz już wiedzą, że biblioteka na wszystkich czeka i jest otwarta na potrzeby społeczne.

W trakcie przygotowania

Pomysł na działania. Pozyskiwanie wspólnych celów łączących pokolenia.

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?
  •   Pomysł na działanie . Cel jaki ma spełnić biblioteka .
  •   Zaproszenie do współpracy placówek oświatowych i stowarzyszeń.
  •   Pozyskanie środków i sponsorów
  •   Przygotowanie informacji o działaniach.
  •   Uwiecznić działanaia przez fotografię i filmy.
  •   Wiara ,że warto!
W trakcie realizacji

Koordynacja działań i trzymanie ręki na pulsie. Dokumentowanie i opisywanie działań. Prowadzenie rozmów z uczestnikami. Rozmowy, które dadzą nam odpowiedź: Czy tego typu działania maja sens? Czy warto je kontynuować lub modyfikować? Współpraca, współpraca i jeszcze raz współpraca.

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?
  •   Giełda pomysłów
  •   Pozyskanie partnerów i środków
  •   Ustalenie wspólnego planu działania
  •   Plakaty, informacje, zaproszenia. Promocja
  •   Wybór koordynatora
  •   Dokumentowanie i analiza działań
  •   Wyciągnięcie wniosków
  •   Modyfikacja Planu Rozwoju Biblioteki
Jak krok po kroku przebiega etap przygotowań?
  1. .
  2. .
  3. .
  4. .
  5. .
Po zakończeniu

Spotkanie wszystkich partnerów. Podsumowanie celów osiągniętych i nieosiągniętych . Ustalenie zasad dalszej współpracy.