- Budżet działania: 0 zł
- Czas przygotowania: bez ograniczeń
- Czas trwania: 2 dni
- Liczba organizatorów: 1
- Liczba uczestników: 0
W inspiracji znajdują się wnioski, tezy, sugestie jakie pojawiły się podczas wykładu inauguracyjnego Kongresu Kultury Pomorza Zachodniego (Szczecin, 15-16.11.2013).
Wykład prowadzili: Olgierd Geblewicz — Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Wojciech Drożdż - Wicemarszałek Województwa Zachodniopomorskiego Jarosław Czuba - Zastępca Dyrektora Narodowego Instytutu Audiowizualnego Paweł Potoroczyn — Dyrektor Instytutu im. Adama Mickiewicza
Wykład był konfrontacją myśli, pomysłów nastawionych na efektywne wykorzystywanie wniosków (z Kongresu) celem poprawy sytuacji kultury w województwie Zachodniopomorskim.
Mam nadzieję, że przytoczone wnioski i opinie ułatwią wszystkim prowadzić rozmowy dotyczące finansowania instytucji, w których pracujemy.
Na co zwracać uwagę podczas inwestowania w kulturę:
- Inwestować w wydarzenie nie w instytucję
- Inwestować w ludzką materię (szkolenia, sprzęt do pracy/działania)
- Oceniać czasoprzestrzeń wydarzenia
- Oceniać interdyscyplinarność wydarzenia
Zasady te winny szczególnie dotyczyć podmiotów finansów publicznych.
-
Sponsor - nie tylko płatnik, dostawca dóbr materialnych. Powinien brać na siebie odpowiedzialność za wydarzenie
-
Odpowiedź na pytanie: administracja czy kreacja - czy urzędnik podejmując decyzję o finansowaniu wydarzenia bardziej winien skupić się na prawie budżetowym bądź zamówień publicznych czy na promowaniu inicjatywy.
-
wiarygodność - odpowiedzieć sobie na pytanie: Co sztuka/kultura za sobą niesie? Czy sztuka/kultura powinna ulegać naciskom? czy sztuka/kultura powinna być na usługach sponsora i jakie są - ewentualne -granice jego ingerencji w wydarzenie?
-
wskaźniki/mierniki - doprowadzić do urealnienia prawa i planów finansowych w zakresie ustanawiania wskaźników dla oceny wydarzeń kulturalnych.
Bez odpowiedzi zostaje najistotniejsze pytanie ( zakresu finansowania sztuki/kultury): kultura czy pieniądz.
bilans -> balans. W konfrontacji bilans czy balans - wygrywa - niestety - bilans, Oczywiście, należy zrozumieć jedną (kultura) i drugą stronę (sponsor). Jednak rozwijanie kultury w dobie chaosu nie jest dla kultury dobre i twórcze.
więcej o Kongresie: http://kongres.wzp.pl/