• Sceariusz
  • Publikacja: 02.12.2022
  • Edycja: 02.12.2022
  • 1 
Poznajemy kolory z książką z serii "ABC...uczę się! "pt. "Kolory "Małgorzaty Strzałkowskiej.
Poznajemy kolory z książką z serii

  • Budżet działania: 400.00 zł
  • Czas przygotowania: 1 dzień
  • Czas trwania: 1 dzień
  • Liczba organizatorów: 1
  • Liczba uczestników: 15
Pomysł na działanie

Na czym polegało przedsięwzięcie?

Temat : Tęczowe kolory z klockami lego.

Zajecia czytelniczo- zabawowe na podstawie książki M. Strzałkowskiej pt. "Kolory" z wykorzystaniem klocków lego klasycznych.

Grupa przedszkolaków 5-6 latków.
Grupa 10-15 dzieci.
Czas 30-45 minut

Dzieci siedza na dywanie na poduszkach, klocki są  rozsypane w płaskie 3 pudełka, aby każde dziecko miało dostep do klocków.
Materiały potrzebne : 3 pudełka  klocków lego, ksiązka "Kolory" Małgorzaty Strzałkowskie, 10 pojemników do segregacji klocków wg. kolorów.

1.Przywitanie dzieci.
2. Wprowadzenie, co bedziemy robic na zajeciach i w  temat kolorów.
3. Głośne czytanie przez bibliotekarza tekstu książki "Kolory ".Bibliotekarz pokazuje ilustracje z książki. 
W trakcie  sluchania, co jest danego koloru,dzieci wyszukują wśród kolorowych klocków lego w dużych pudełkach odpowiedni kolor,
o którym czyta bibliotekarz i pokazują do góry. 
4. Po przeczytaniu tekstu książki, bibliotekarz pokazuje tęczę i opowiada, jak ona powstaje. 
5. Dzieci mają za zadanie ułożyć klocki jeden na drugim w takiej kolejnosci kolorów, jak ma tęcza na ilustracji (układanie wg. wzoru )
6. Na koniec dzieci segregują klocki wg kolorów w osobne pojemniki.
7.Pożegnanie.

Dlaczego warto?

Klocki jako innowacyjna forma pracy z dziećmi w bibliotece.
Zdobywanie wiedzy przez zabawę.
Cele  zajęć : utrwalenie znajomości podstawowych kolorów,
rozwijanie sprawności manualnej, myślenia przestrzennego, 
współdziałanie w grupie rówieśnieczej,
podczas zajęć uczymy zasady,że gdy kończymy pracę segregujemy zabawki i chowamy do pudełek.

W trakcie przygotowania

Zakup 3 paczek klockow lego.
Przygotowanie sali, poduszek.

W trakcie realizacji

Dbamy, aby każde dziecko miało dostęp do klocków i miejsce do ukladania tęczy z klocków.

Po zakończeniu

Dzieci przypomniały sobie nazwy kolorów, dowiedziały się czym jest tęcza.Podczas słuchania tekstu dzieci ćwiczyły koncentracje uwagi.
Przy budowaniu ćwiczyły zdolności manualne.

DZIEL SIĘ WIEDZĄ, MNÓŻ POMYSŁY!

Co mogło być zrobione inaczej?

Można było wydłużyć zajęcia o 15 minut i dodać  zabawę na ukladanie sekwencji klocków. Szerg 3 różnych klocków, dziecko stara się je odtworzyć.
Inna propozycja, to zrobić cykl zajęć z klockami z różnymi tekstami literackimi. Dzieci budują coś z klocków jako ilustracja do czytanej książki.