• Sceariusz
  • Publikacja: 30.04.2020
  • Edycja: 30.04.2020
  • 0 
Naszą planetę kochamy i o środowisko dbamy!
Naszą planetę kochamy i o środowisko dbamy!

  • Budżet działania: 0 zł
  • Czas przygotowania: 1 dzień
  • Czas trwania: 1 dzień
  • Liczba organizatorów: 1
  • Liczba uczestników: 25
Pomysł na działanie

Na czym polegało przedsięwzięcie?

Zajęcia warsztatowe dla dzieci w wieku przedszkolnym mające na celu uwrażliwienie na otaczającą przyrodę oraz kształtowanie postaw proekologicznych. Podczas zajęć dzieci dowiedzą się jak dbać o środowisko, jak segregować śmieci oraz co robić, by oszczędzać wodę i energię.  

Dlaczego warto?

Na zajęciach rozwijamy i kształtujemy właściwe nawyki dotyczące ochrony środowiska. Ćwiczymy analityczne i krytyczne myślenie, rozwijamy wyobraźnię, a także poczucie estetyki. Uczymy odpowiedzialności za otaczający nas świat.

W trakcie przygotowania

       Co jest potrzebne do realizacji zajęć?

  • - 5 worków na śmieci w odpowiednich kolorach: żółty- na metale i tworzywa sztuczne, niebieski- na papier, zielony na szkło, czarny – na odpady zmieszane,     brązowy- na bioodpady.                                   
  • - kilkanaście niepotrzebnych przedmiotów (śmieci) np. kawałek papieru, opakowanie po batoniku, pusta plastykowa butelka
  • - długa lina lub sznurek
  • - tablica magnetyczna i plakaty o segregacji śmieci
  • - obrazki z bujną zielenią oraz z wyschniętą ziemią z braku wody.
W trakcie realizacji

  1. Powitanie przybyłych dzieci na zajęcia o środowisku.

  2. Zabawa powitalna i integracyjna do wybranej muzyki.

  3. Głośne czytanie książeczki ,,Segreguję śmieci” z serii Przygody Fenka
    Dbam o środowisko M. Gruca.

  4. Pogadanka o segregacji śmieci, pokazanie jak prawidło segregować odpady,
    z wykorzystaniem plakatu.

  5. Zabawa ruchowa - ,,Zbieramy śmieci.”
    Prowadzący na sali rozkłada przygotowane wcześniej przedmioty: papier, plastykowe butelki, opakowania po słodyczach itp. Dzieci chodzą do sali ostrożnie, między rozłożonymi ,,śmieciami”. Na polecenie prowadzącego zatrzymują się i każde dziecko podnosi najbliższy sobie przedmiot i wrzuca do odpowiedniego worka, oznaczonego kolorem.  Na koniec zabawy, kiedy wszystkie przedmioty są już w workach, sprawdzamy czy dobrze zostały posegregowane.
  1. Głośne czytanie książeczki ,,Woda to skarb” z serii Przygody Fenka
    Dbam o środowisko M. Gruca.

  2. Pokazanie dzieciom obrazków z bujną zielenią oraz z wyschniętą ziemią
    z braku wody. Dyskusja o różnicach między obrazkami i przyczynach tych różnic.

  3. Pogadanka o oszczędzaniu wody. Dyskusja o tym jak dzieci mogą oszczędzać wodę, np.: nie bawić się wodą, nie wychlapywać wody w czasie kąpieli, zakręcać kran w czasie mycia zębów.

  4. Głośne czytanie, prezentowanie książki pop-art, pt.: ,,W lesie” A.Boisrobert , L.Rigaud. Dyskusja na temat dlaczego warto dbać o środowisko.

  1.  Zakończenie zajęć i pożegnanie uczestników.
Po zakończeniu

Na koniec można rozdać kolorowanki związane z tematem zajęć.