• Sceariusz
  • Publikacja: 16.04.2020
  • Edycja: 16.04.2020
  • 0 
Scenariusz zajęć literacko-plastycznych "Pierwszy Dzień Wiosny"
Scenariusz zajęć literacko-plastycznych

  • Budżet działania: 0 zł
  • Czas przygotowania: 1 dzień
  • Czas trwania: 1 dzień
  • Liczba organizatorów: 1
  • Liczba uczestników: 20
Pomysł na działanie

Na czym polegało przedsięwzięcie?

Zajęcia literacko-plastyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym mają na celu utrwalenie daty 21.03 jako pierwszego dnia wiosny, zapoznanie z oznakami nadchodzącej wiosny oraz prezentację motywu wiosny w literaturze. Przy okazji rozwijamy logiczne myślenie, zdolności plastyczne, estetykę, wyobraźnię i kreatywne myślenie oraz zdolności ruchowe i refleks. Mamy także możliwość przedstawić bibliotekę jako miejsce przyjazne dla dzieci oraz zintegrujemy grupę.

Dlaczego warto?

Rozwijamy zdolności plastyczne, logiczne myślenie, estetykę, wyobraźnię, kreatywne myślenie, zdolności ruchowe i refleks. Prezentujemy bibliotekę jako przestrzen przyjazną dla dzieci oraz integrujemy grupę.

W trakcie przygotowania

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?
  •   artykuły biurowe i papiernicze
  •   drukarka
  •   komputer
  •   tablica magnetyczna
Jak krok po kroku przebiega etap przygotowań?
  1. Przygotowanie ozdobionej tablicy magnetycznej
  2. Wydrukowanie wiosennych zagadek.
  3. Wydrukowanie zdań do zagadek
  4. Wydrukowanie kolorowanek z oznakami wiosny
W trakcie realizacji

Przebieg zajęć:
1. Powitanie dzieci przybyłych na zajęcia z okazji Pierwszego Dnia Wiosny.
2. Głośne czytanie opowiadania Claire Freedman "Wiosenne niespodzianki"
3. Zabawa integracyjna "Witam, tych którzy..."
4. Rozwiazywanie wiosennych zagadek.
5. Zabawa ruchowa "Przeciąganie liny" - Bibliotekarz wybiera dwie grupy dzieci: I grupa to wiosna, II grupa to zima. Dzieci przeciągają linę na swoją stronę.
6. Rozwiązywanie zagadek "Prawda-fałsz"
7. Odczytanie "Listu od bociana"
8. Zabawa z chustą animacyjną "Przeganianie zimy" - Dzieci poruszają chustą i jednocześnie powtarzają trzy razy zaklęcie z listu: "Zgiń, przepadnij zimo. I nie wracaj do nas. Na przyjęcie wiosny otwórzmy ramiona"
9. Wspólne wykonanie tablicy kolorowych wiadomosci do bociana. - Bibliotekarz rozdaje dzieciom kolorowanki z róznymi oznakami zwiastującymi wiosnę. Dzieci muszą pokolorować obrazki i przyczepić je do tablicy magnetycznej.

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?
DZIEL SIĘ WIEDZĄ, MNÓŻ POMYSŁY!

Informacje dodatkowe

Licencja Uznanie autorstwa - na tych samych warunkach 4.0