• Sceariusz
  • Publikacja: 08.03.2020
  • Edycja: 30.11.-0001
  • 0 
Jak pomóc swojemu dziecku w nauce przy pomocy narzędzi dostępnych on-line?
Jak pomóc swojemu dziecku w nauce przy pomocy narzędzi dostępnych on-line?

  • Budżet działania: 10 zł
  • Czas przygotowania: 1 dzień
  • Czas trwania: 1 dzień
  • Liczba organizatorów: 1
  • Liczba uczestników: 15
Pomysł na działanie

Na czym polegało przedsięwzięcie?

Warsztat dla rodziców, których dzieci są w wieku szkolnym (od klas 6). Dzięki spotkaniu rodzice będą umieli stworzyć pomoce do nauki wykorzystując programy/aplikacje dostępne online. 

Dlaczego warto?

Nie jest to temat często poruszany, wielu rodziców nie zdaje sobie sprawy z istanienia programów oraz aplikacij dostępnych w sieci które można wykorzystać podczas nauki. Dzięki wiedzy oraz umiejętnościom zdobytym podczas warsztatu wyjdą na przeciw oczekiwaniu swoich dzieci. Wykorzystanie nowoczensych technologi może zachęcić do nauki oraz uprzyjemnić cały proces. 

W trakcie przygotowania

Do zrealizowania warsztatu potrzebna jest sala z dostępem do kilku/kilkunastu komuterów, oraz projektora i drukarki. Ważne jest, aby prowadzący dobrze zaznajomił się z przedstawianymi programami gdyż jego ruchy wykonywane w poszczególnych programach będą bezpośrednio wyświetlane na ekranie (projektor).

W trakcie realizacji

Rozpoczęcie (15 min) 

  • powitanie, przedstawienie tematu warsztatu
  • Burza mózgów przedstawiona w formie "słoneczka" z karteczek post-it: jak można wykorzystać narzędzia dostęne online do pomocy w nauce uczniom? 
Rozwinięcie (65 min) 
  • wykorzystanie plików dostępnych na komputerach do krótkiego omówienia aplikacji, które mogą być przydatne rodzicom
  • ćwiczenie: poznanie aplikacji Canva. Efektem będzie przygotowanie notatki na wybrany przez grypę temat (można zaproponować kilka np. Pan Tadeusz, ułamki itp. 
  • ćwiczenie: poznanie aplikacji bublle.us. Efektem będzie przygotowanie mapy myśli na wybrany wcześniej temat. 
  • porównanie dwóch metod przygotowania materiałów pomocniczych dla dzieci. 
Zakończenie: 
  • wydruk przygotowanych materiałów (najlepiej w kolorze). Uczestniczy będą mieli możliwość porównania swoich materiałów oraz zebrania inspiracji od innych uczesniktów. 
  • Czy zdobyte umiejętności będą przydatne? Czy chętnie wzieliby udział w kolejne edycji warsztatów? 
Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?
  •   Plik z potrzebnymi linkami
  •   Burza mózgów
Po zakończeniu

Warsztat może być początkiem cyku, ważne byłby uzyskanie informacje czy uczestnicy byliby chętni uczestniczyć w kolejnych spotkaniach.