• Sceariusz
  • Publikacja: 08.03.2020
  • Edycja: 30.11.-0001
  • 0 
Tworzenie informacji graficznych w sieci w pracy nauczyciela bibliotekarza
Tworzenie informacji graficznych w sieci w pracy nauczyciela bibliotekarza

  • Budżet działania: 0 zł
  • Czas przygotowania: 7 dni
  • Czas trwania: 2 dni
  • Liczba organizatorów: 2
  • Liczba uczestników: 15
Pomysł na działanie

Na czym polegało przedsięwzięcie?
  1. WHO/kto będzie brał udział w zajęciach  - nauczyciele bibliotekarze z okolicznych szkół

 

  1. WHAT FOR/w jakim celu przeprowadzasz zajęcia –wykorzystanie zdobytą wiedzy, umiejętności do przekazania ich dalej, dzielenie się

nabycie umiejętności/poznanie możliwości aplikacji komputerowych przez odbiorców

 

  1. WHERE/gdzie odbędą się zajęcia – sala komputerowa ośrodka doskonalenia nauczycieli

 

 

  1. WHEN/kiedy - w tygodniu wczesnym popołudniem
Dlaczego warto?

Główny CEL warsztatu

 

 

- nabycie umiejętności projektowania, tworzenia, przekazu treści i publikacji przekazów graficznych.

 

 

Cele szczegółowe – operacyjne 

a) Poznanie podstawowych zasad wykorzystywania zasobów dostępnych w sieci

 

Tworzenie własnej informacji z wykorzystaniem grafiki i tekstu - posługiwanie się podstawowymi narzędziami programów graficznych w sieci

 

b) stworzenie krótkiego komunikatu graficznego (kolażu, plakatu, albumu i/lub interaktywnej prezentacji) ze zdjęć

W trakcie przygotowania

Uzgodnienie z doradcą metodycznym terminu przeprowadzenia warsztatu

W trakcie realizacji

  1. Prezentacja - omówienie zagadnień, pojęć, problemów i zastosowań edukacyjnych.
  2. Praca indywidualna słuchacza z przygotowanymi materiałami.
  3. Projektowanie własnych komunikatów i praktyczna realizacja projektów.
  4. Dyskusja.

W trakcie szkolenia wykorzystywane będzie następujące oprogramowanie:

Materiały przygotowane przeze mnie:  prezentacja w ThingLink o tym, gdzie szukać darmowych zdjęć dla uczestników kursu

https://www.thinglink.com/scene/1293315978649665537

Przykładowe plakaty i infografiki wykonane przeze mnie

https://www.canva.com/design/DADoiY168bY/share/preview?token=zF0ps1bkV2t94vH7VbqrUQ&role=EDITOR&utm_content=DADoiY168bY&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=sharebutton

https://www.canva.com/design/DADplc8QlsU/share/preview?token=qA16PURgwncJctIKabIExA&role=EDITOR&utm_content=DADplc8QlsU&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=sharebutton

  1. WSTĘP – 10%

- powitanie

- przedstawienie tematu

-zadania infografiki

 

  1. ROZWINIĘCIE – 80%

- poznanie zasad wyszukiwania grafik i treści związanych z potrzebami uczestników, platformy do wyszukiwania obrazów/grafiki

-Tworzenie komunikatu medialnego w prezentacjach interaktywnych - podstawowe narzędzia służące projektowa

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?
  •   W trakcie szkolenia wykorzystywane będzie następujące oprogramowanie: edytor tekstu i grafiki narzędzia i aplikacje Web 2.0: http://piktochart.com http://genial.ly http://canva.com https://www.thinglink.com
  •   Materiały przygotowane przeze mnie:  prezentacja w ThingLink o tym, gdzie szukać darmowych zdjęć dla uczestników kursu https://www.thinglink.com/scene/1293315978649665537
  •   Przykładowe plakaty i infografiki wykonane przeze mnie https://www.canva.com/design/DADoiY168bY/share/preview?token=zF0ps1bkV2t94vH7VbqrUQ&role=EDITOR&utm_content=DADoiY168bY&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=sharebutton https://www.canva.com/design/DADplc8QlsU/share/preview?token=qA16PURgwncJctIKabIExA&role=EDITOR&utm_content=DADplc8QlsU&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=sharebutton
Jak krok po kroku przebiega etap przygotowań?
  1. WSTĘP - powitanie - przedstawienie tematu -zadania infografiki
  2. - poznanie zasad wyszukiwania grafik i treści związanych z potrzebami uczestników, platformy do wyszukiwania obrazów/grafiki
  3. -Tworzenie komunikatu medialnego w prezentacjach interaktywnych - podstawowe narzędzia służące projektowaniu i tworzeniu komunikatów graficznych z wykorzystaniem aplikacji i platform Web 2.0.
  4. -Tworzenie własnej informacji z wykorzystaniem grafiki i tekstu - posługiwanie się podstawowymi narzędziami programów graficznych w sieci, formatowanie zapisu,
  5. -Ewaluacja będzie przeprowadzana na bieżąco poprzez dyskusje z uczestnikami.
DZIEL SIĘ WIEDZĄ, MNÓŻ POMYSŁY!

Informacje dodatkowe

Licencja CC BY