• Sceariusz
  • Publikacja: 08.03.2020
  • Edycja: 16.03.2020
  • 0 
Aplikacje mobilne - jak je wykorzystać?
Aplikacje mobilne - jak je wykorzystać?

  • Budżet działania: 0 zł
  • Czas przygotowania: 2 dni
  • Czas trwania: 9 tygodni
  • Liczba organizatorów: 2
  • Liczba uczestników: 12
Pomysł na działanie

Na czym polegało przedsięwzięcie?

Kurs obsługi tabletów i aplikacji mobilnych dla osób 50+,

Dlaczego warto?

Dlaczego warto?
- poszerzamy ofertę biblioteki,
- uczymy obsługi tabletów,
- prezentujemy wybrane aplikacje mobilne,
- zyskujemy nowych czytelniów,

W trakcie przygotowania

Promujemy warsztaty, rekrutujemy uczestników - 12 osób


Bezpośrednio przed warsztatami przygotowujemy:
- tablety (ładujemy, instalujemy aplikacje, akutalizujemy),
- projektor/tablicę interaktywną do przedstawienia prezetacji, 
- notatniki i długipisy dla uczestników

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?
  •   6 tabletów, rzutnik/tablica interatywna, notatniki dla uczestników, drukarka do przygotowania plakatów/formularzy zgłoszeniowych,
Jak krok po kroku przebiega etap przygotowań?
  1. Bezpośrednio przed spotkaniem wyświetlamy prezentację multimedialną.
  2. Przygotowujemy promocję warsztatów, np. przez przygotowanie plakatu w Canvie
  3. Przyjmujemy zgłoszenia, prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego zawierającego: podstawowe dane uczestnika, kontakt, zgodę na wykorzystanie wizerunku,
  4. Dzień przed zajęciami przygotowujemy sprzęt (ładujemy, aktualizujemy, instalujemy aplikacje).
  5. Dzień przed warsztatami przypominamy uczestnikom (np. przez kontakt SMS) o spotkaniu, prosimy o potwierdzenie, ewentualnie zapraszamy osoby z listy rezerwowej.
W trakcie realizacji

I spotkanie wprowadzające/integrujące:
- witamy uczestników, krótko omawiamy cel warsztatów, 
- proponujemy wybraną zabawę integracyjną dla uczestników, 
- wprowadzamy do tematu, wyjaśniamy różnicę między tabletem a komputerem,
- burza mógzów: Do czego możemy wykorzystywać tablet? Odpowiedzi zapisujemy np. tworząc chmurę wyrazów korzystając z: aplikacji wordsalad lub https://wordart.com/
- wyświetlamy slajd 5, porównujemy z tym co zostało wypracowane przez uczestników podczas burzy mózgów, ewentualnie modyfikujemy
- prezentujemy podział na aplikacje: do tworzenia foto/video, do nauki, pomagające utrzymać zdrowie i kondycję, przydatne podczas podróży, dla rozrywki/relaksu 
- podsumowujemy, zapraszamy na kolejne warsztaty,

Spotkania II-VI
- witamy uczestników, przypominamy wiadomości z poprzedniego spotkania,
- dzielimy uczestników na 6 par (korzystając z puzzli do pocięcia, prosząc o ustawienie wg miesiąca i dnia urodzenia a następnie odliczając lub jeszcze inaczej),
- rozdajemy 1 tablet na parę, 
- pokazujemy jak zainstalować aplikację, na co zwracać uwagę (opłaty), na przykładzie QR Reader 
- prezentujemy 2-3 wybrane aplikacje:

  • dot. foto/video np. PhotoBooth, iMovie, StopMotion, PIP Camera,
  • do nauki: YouTube, duolingo, Anatomy 4D, Quizlet, 
  • zdrowie: Zdrowe Zakupy, Endomondo, Find Air, Fitatu,
  • podróże: Louvre HD, Google Earth, SpaceJourney, 
  • rozrywka: 2048, Słowotok, Quiver, Pottery, 
- podsumowujemy, zapraszamy na kolejne warsztaty,
Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?