• Sceariusz
  • Publikacja: 06.03.2020
  • Edycja: 30.11.-0001
  • 0 
KOMPUTER DLA SENIORA
KOMPUTER DLA SENIORA

  • Budżet działania: 30 zł
  • Czas przygotowania: 2 dni
  • Czas trwania: 4 tygodnie
  • Liczba organizatorów: 1
  • Liczba uczestników: 8
Pomysł na działanie

Na czym polegało przedsięwzięcie?

Po dokonaniu diagnozy lokalnej (zastosowałam anonimową ankietę aby seniorzy mogli się swobodnie wypowiedzieć),seniorzy chcieliby posiadać umiejętność "płynnego" posługiwania się komputerem a przede wszystkim posiadać umiejętność korzystania z Internetu, poczty @ i komunikatorów.

Dlaczego warto?

Seniorzy w obecnym postępie techniki często czują się zagubieni. Problemem jest samemu sprawdzenie sobie np. kiedy odjeżdża pociąg czy autobus oraz godzin otwarcia różnych instytucji, często ich dzieci i wnukowie wyjeżdżają za granicę i chcieliby mieć z nimi kontakt(przykłady podaję z ankiety, którą przeprowadziłam).
Więc warto zorganizować takie warsztaty aby pomóc tej grupie rozwiązać ich problem.

W trakcie przygotowania


Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?
  •   Komputery stacjonarne, laptop, tablet, rzutnik, ekran, stoliki, natatniki, długopisy
Jak krok po kroku przebiega etap przygotowań?
  1. Główny cel warsztatów: Nauka podstawowej obsługi komputera potrzebnej do korzystania z Internetu, poczty @ i komunikatorów.
  2. Cele szczegółowe: 1. pokazanie możliwości Internetu, 2. wyjaśnienie czym jest przeglądarka a czym wyszukiwarka, 3. rozmowa na temat łatwości wyszukiwania informacji, 4. ćwiczenia
  3. Metody: Dostęp do komputerow stacjonarnych i urzadzeń mobilnych, pokaz slajdów z poszczególnymi problemami, pogadanka.
W trakcie realizacji



1.Powitanie wszystkich uczestników warsztatów/zajęć.
2.Prośba do każdego uczestnika aby w kilku słowach przedstawił się, opowiedział czy ma już doświadczenia z  komputerem i czego oczekuje po takich warsztatach.
3.Przedstawienie tematu warsztatów i krótkie omówienie formy zajęć.

ROZWINIĘCIE-(65 minut)

1.Podział na grupy, przydzielenie stanowisk,
2.Wytłumaczenie podstawowych terminów związanych z komputerem i wprowadzenie zagadnień internetowych  umówienie się z uczestnikami, że jeżeli nie rozumieją jakiegoś słowa proszą o wyjaśnienie,
3.Przystąpienie do ćwiczeń z Internetu, pokazując na slajdach rodzaje przeglądarek i prośba aby uczestnicy na  swoim urządzeniu poszukali odpowiedniej przeglądarki, tłumaczymy po co to jest i jak można korzystać.        Uczestnicy dostają zadanie wpisania interesującego ich słowa lub zagadnienia i następnie wyszukanie i przeczytanie (powtarzamy ćwiczenia aż uczestnicy będą swobodnie poruszać się w internecie. 

ZAKOŃCZENIE - (10 minut)

1. Podsumowanie zajęć, prosimy o zanotowanie sobie kilku podstawowych pojęć, jednocześnie wyświetlając te pojęcia jako slajd.
2. Dziękując za wspólny czas, zapraszamy na kolejne spotkanie, na którym będziemy pozbnawać zasady tworzenia i korzystania z poczty elektronicznej.

 

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?
  •   YouTube, Vimeo, CC Search wyszukiwarka Creative Commons, Google, Google Chrome, Internet Explorer, Wikipedia
Po zakończeniu


DZIEL SIĘ WIEDZĄ, MNÓŻ POMYSŁY!

Co mogło być zrobione inaczej?

Informacje dodatkowe

Scenariusz powstał podczas kursu Otwarte zasoby Edukacynje.
Autor: Anna Mentel
Licencja: CC BY SA