- WHO/kto będzie brał udział w zajęciach - młodzież i dorośli
- WHAT FOR/w jakim celu przeprowadzasz zajęcia – w celu edukacji naszych czytelników, pokazanie/powtórzenie podstawowych funkcji programu WORD; ewentualnie innych podstaw komputera
- WHERE/gdzie odbędą się zajęcia (np. w czytelni lub w sali komputerowej) – w czytelni internetowej
- WHEN/kiedy (tutaj wpisz orientacyjny termin np. w tygodniu przed południem) – w tygodniu w godzinach popołudniowych
Nauczenie się obsługi programu Word na poziomie podstawowym, umiejętność pisania własnych tekstów i drukowania ich.
Przygotowanie materiałów, można wykorzystać do tego proste quizy. Kartki A4 z przygotowanymi zadaniami do przepisania z zastosowaniem formatowania. Mogą być to krótkie fragmenty książek. Później tabelki/wykresy z zastosowaniem jakiegokolwiek tekstu.
- WSTĘP – 10% (10 minut)
- powitanie uczestników
- poznanie się uczestników poprzez jakąś zabawę zapoznawczą - integracyjną
- przedstawienie tematu zajęć, podpytanie uczestników o ich wcześniejsze doświadczenia z programem WORD
- ROZWINIĘCIE – 80% (70 minut)
- podział na grupy 6 osobowe (jeśli będzie więcej chętnych)
- na pierwszych zajęciach przedstawienie programu, z jego funkcjami i możliwościami, omówienie poszczególnych narzędzi
- przebieg zajęć – w zależności od postępów wprowadzanie nowych zagadnień i ćwiczeń
- ZAKOŃCZENIE – 10% (10minut)
- podsumowanie świeżo zdobytych umiejętności
- zapowiedź spotkania za tydzień-
komputer z dostępem do Internetu, program Word zainstalowany na komputerze, kartki, długopisy, drukarka, pendrive (by kursanci zapisywali utworzone przez siebie dokumenty)
Podsumowanie zajęć i zaproszenie na następne. Na sam koniec kursu zrobić ankietę. Po każdych zajęciach można rozpocząć krótką dyskusję na temat tego czy zajęcia były łatwe, czy treści zrozumiałe, żeby na następnych (jeśli wyniknie taka potrzeba) można było zmienić podejście do kursantów.
Scenariusz powstał w trakcie kursu: Otwarte zasoby edukacyjne w bibliotece, przeprowadzonego przez Spółdzielnię Otwartej Edukacji.