• Sceariusz
  • Publikacja: 26.02.2020
  • Edycja: 26.02.2020
  • 0 
Poćwicz umysł w Bibliotece
Poćwicz umysł w Bibliotece

  • Budżet działania: 0 zł
  • Czas przygotowania: 1 dzień
  • Czas trwania: 1 dzień
  • Liczba organizatorów: 1
  • Liczba uczestników: 10
Pomysł na działanie

Na czym polegało przedsięwzięcie?

Warsztaty mają na celu wspólne ćwiczenie umysłu (zagadki: logiczne, językowe, pamięciowe) -  przeznaczone są dla wszystkich chętnych niezależnie od wieku.  Ich celem jest zapoznanie uczestników z różnymi sposobami ćwiczenia pamięci; integracja mieszkańców, integracja międzypokoleniowa.

Dlaczego warto?

Po przeprowadzeniu diagnozy lokalnej okazało się, że takie zajęcia są w naszym rejonie bardzo potrzebne.

W trakcie przygotowania

Część materiałów: wykreślanek,  zagadek ułożyłam samodzielnie, wykorzystane zostały także gry, które już wcześniej mieliśmy w bibliotece np. scrable. Inne gry pochodziły z moich prywatnych zasobów: scrable towers, dixit. W miarę możliwości można też samodzielnie stworzyć quizy np. poprzez stronę quizlet.

W trakcie realizacji

Nasze spotkania odbywają się cyklicznie, raz w tygodniu po około 2 godzin.
Wstęp trwający około 10 % czasu to:

  • powitanie uczestników
  • wzajemne poznanie uczestników (istotne zwłaszcza na pierwszych zajęciach, lub gdy pojawiają się nowe osoby)
  • ogólne omówienie, czym będziemy zajmować się na zajęciach

Rozwinięcie około 80% czasu to:
  • indywidualne rozwiązywanie łamigłówek, wykreślanek
  • podział na grupy, wyjaśnienie zasad poszczególnych gier (w zależności od ilości osób wszyscy uczestnicy mogą grać w jedną grę, lub każdy zespół w inną)/ zamiast gier może odbywać się kodowanie na dywanie lub przygotowane quizy

Zakończenie 10% czasu:
to krótkie podsumowanie, zapowiedź cykliczności, uzyskanie informacji zwrotnej (co się podobało najbardziej, czym uczestnicy chcieliby zajmować się częściej).
Po zakończeniu

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?
  •   Wyciągnięcie wniosków z informacji zwrotnych
DZIEL SIĘ WIEDZĄ, MNÓŻ POMYSŁY!

Co mogło być zrobione inaczej?

Mogły być zastosowane jeszcze inne gry, choć zauważyłam, że u nas największą sympatią uczestników cieszy się scrable

Informacje dodatkowe

Scenariusz powstał w trakcie kursu: Otwarte zasoby edukacyjne w bibliotece, przeprowadzonego przez Spółdzielnię Otwartej Edukacji.