Jak skutecznie "przypominać" o bibliotece na facebooku - o "kampanii memowej" słów kilka


Pomysł na działanie

Na czym polegało przedsięwzięcie?

Filia w Witaszycach jarocińskiej biblioteki brała udział w akcji PEKAES POMAGA. Stawką było 10.000 zł na remont. Należało jedynie znaleźć się w 10-tce instytucji, które zbiorą na stronie www.pekaespomaga.pl najwięcej głosów. A głosować można było z jednego adresu mailowego raz dziennie! Wielkie wyzwanie! Co tu zrobić, żeby ludzi zachęcić, żeby pamiętali i klikali? Odpowiedź - "kampania memowa". W naszym przypadku odniosła sukces. Trzy razy dziennie, w ciągu 22 dni głosowania umieszczałam różnego rodzaju memy. Były one "przypominajkami". Ludzie tak się wciągnęli, że je oceniali, komentowali, udostępniali i dopytywali się co będzie następnego dnia! Dzięki temu niektóre posty z "przypominajkami" osiągały ogromny zasięć do 4000 tysięcy odbiorców. Profil naszej biblioteki polubiło ok. 50 nowych osób!
Tworząc je korzystałam z darmowych stron www.imagechef.com, www.memy.pl (korzystanie z nich opisałam w swoich wcześniejszych inspiracjach) i cześciowo darmowej www.canva.com

Dlaczego warto?

Bo nasza filia zajęła pierwsze miejsce i zdobyła 9477 głosów!

W trakcie przygotowania

Przygotowanie każdego mema wymaga "wyczucia". Należy być czyjnym, reagować na to co dzieje się na facebooku. Należy wybierać odpowiednie memy i dodawać takie komentarze, które nie będą odpychać naszych potencjalnych sprzymierzeńców.

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?

  • Internet, wymienione programy, profil na facebooku i dostęp do jego administrowania no i czas, dużo czasu!

Jak krok po kroku przebiega etap przygotowań?

  1. .

W trakcie realizacji

Należy pamiętać by szybko reagować na osiągane rezultaty, np. że wypadliśmy z 10-tki lub jesteśmy na podium, celebrować je memem ale też należy odpowiadać i "lubić" komentarze użytkowników, komentować, udostępniać itp. Należy też pokazywać ludziom ile głosów jest na naszym koncie, lub podawać inne niezbędne do osiągnięcia celu liczby lub informacje - w zależności do czego wykorzystywać będziecie "przypominajki".

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?

  • .

Jak krok po kroku przebiega etap realizacji?

  1. .

Po zakończeniu

Ja zrobiłam podsumowanie wszystkich memów, którzych łącznie użyłam 38. Zrobiłam ranking tych, które cieszyły się największym zainteresowaniem.

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?

  • .

Co krok po kroku działo się po zakończeniu głównej fazy działania?

  1. .

Dziel się wiedzą, mnóż pomysły!

Co mogłoby być zrobione inaczej?

.

Dodatkowe uwagi

Polecam. To działa!

Komentarze:

Justyno! Potwierdzam wszystko w 100%! Jestem jedną z osób, które wciągnęłaś w głosowanie na Filię w Witaszycach. Codzienne "przypominajki" zachęcały mnie do kolejnych kliknięć. Dodatkowo w głosowanie wciągnęłam męża udostępniając mu często w prywatnych wiadomościach zabawne memy, żeby nie zapomniał zagłosować :) Świetny pomysł i realizacja! Gratuluję :)

Komentarz z Lis 9, 2014, 9:43 po południu

I to się nazywa dobry marketing! I najważniejsze, że to naprawdę przynosi efekty. Gratulacje!

Komentarz z Lis 10, 2014, 10:18 po południu

Gratulacje! Myślę, że warto wykorzystać. Dzięki! :)

Komentarz z Lis 21, 2014, 9:55 po południu

Justyno, jeszcze raz Twoja pomysłowość i działania przyniosły zaplanowany sukces. Podziwiam i serdecznie gratuluję. Oczywiście wykorzystam Twoje doświadczenie i dziękuję.

Komentarz z Lis 29, 2015, 4:38 po południu