- Budżet działania: 0 zł
- Czas przygotowania: 1 dzień
- Czas trwania: 22 dni
- Liczba organizatorów: 1
- Liczba uczestników: 9477
Filia w Witaszycach jarocińskiej biblioteki brała udział w akcji PEKAES POMAGA. Stawką było 10.000 zł na remont. Należało jedynie znaleźć się w 10-tce instytucji, które zbiorą na stronie www.pekaespomaga.pl najwięcej głosów. A głosować można było z jednego adresu mailowego raz dziennie! Wielkie wyzwanie! Co tu zrobić, żeby ludzi zachęcić, żeby pamiętali i klikali? Odpowiedź - "kampania memowa". W naszym przypadku odniosła sukces. Trzy razy dziennie, w ciągu 22 dni głosowania umieszczałam różnego rodzaju memy. Były one "przypominajkami". Ludzie tak się wciągnęli, że je oceniali, komentowali, udostępniali i dopytywali się co będzie następnego dnia! Dzięki temu niektóre posty z "przypominajkami" osiągały ogromny zasięć do 4000 tysięcy odbiorców. Profil naszej biblioteki polubiło ok. 50 nowych osób! Tworząc je korzystałam z darmowych stron www.imagechef.com, www.memy.pl (korzystanie z nich opisałam w swoich wcześniejszych inspiracjach) i cześciowo darmowej www.canva.com
Bo nasza filia zajęła pierwsze miejsce i zdobyła 9477 głosów!
Przygotowanie każdego mema wymaga "wyczucia". Należy być czyjnym, reagować na to co dzieje się na facebooku. Należy wybierać odpowiednie memy i dodawać takie komentarze, które nie będą odpychać naszych potencjalnych sprzymierzeńców.
-
Internet, wymienione programy, profil na facebooku i dostęp do jego administrowania no i czas, dużo czasu!
-
.
Należy pamiętać by szybko reagować na osiągane rezultaty, np. że wypadliśmy z 10-tki lub jesteśmy na podium, celebrować je memem ale też należy odpowiadać i "lubić" komentarze użytkowników, komentować, udostępniać itp. Należy też pokazywać ludziom ile głosów jest na naszym koncie, lub podawać inne niezbędne do osiągnięcia celu liczby lub informacje - w zależności do czego wykorzystywać będziecie "przypominajki".
-
.
-
.
Ja zrobiłam podsumowanie wszystkich memów, którzych łącznie użyłam 38. Zrobiłam ranking tych, które cieszyły się największym zainteresowaniem.
-
.
-
.
.
Polecam. To działa!