• Artykuł
  • Publikacja: 31.08.2016
  • Edycja: 31.08.2016
  • 0 
Bibliotekarz w trampkach, czyli jak przyciągnąć młodych do biblioteki

7 września (środa) o 10.00 zapraszamy na webinarium Damiana Domańskiego, dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Morzeszczynie.

Rozpoczęcie nowego roku szkolnego to idealna okazja do zastanowienia się nad tym, jak sprawić, by biblioteka była miejscem atrakcyjnym i przyjaznym dla młodych ludzi. Do udziału w webinarium zapraszamy zarówno osoby pracujące z młodzieżą na co dzień – szukające nowych inspiracji, jak i takie, które chcą dopiero rozpocząć działania skierowane do tej grupy.

W czasie webinarium będziemy mówić:

• o tym, co może być przyczyną nieobecności młodych w bibliotece,

• co zrobić, by młodzież zaczęła postrzegać bibliotekę jako „swoje” miejsce,

• o dobrych praktykach współpracy i komunikacji z młodymi ludźmi.

W trakcie webinarium osoby uczestniczące będą miały możliwość zadawania pytań związanych z tematyką spotkania i uzyskania na nie odpowiedzi.

**Aby wziąć udział w webinarium, wystarczy 7 września o 10:00 kliknąć link: ** https://frsi.clickwebinar.com/inicjatorki-i-inicjatorzy


Osobą prezentującą będzie Damian Domański – dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej w Morzeszczynie, bibliolog, pedagog i animator życia społecznego. Doktorant literaturoznawstwa w Instytucie Filologii Klasycznej KUL. Ukończył studia podyplomowe m. in. z zakresu pedagogiki. Działania w morzeszczyńskiej bibliotece godzi z pracą nauczyciela języka łacińskiego i kultury antycznej w Akademickim Liceum Ogólnokształcącym "Lingwista" w Gdańsku. Prezes Stowarzyszenia DRABKA oraz członek Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich. Koordynator lokalnych projektów młodzieżowych. Absolwent programu dla dyrektorek i dyrektorów bibliotek „Kieruj w dobrym stylu”. Jeden z inicjatorów lokalnych grup dyrektorskich.

Inicjatorki i inicjatorzy to 26 dyrektorek i dyrektorów bibliotek z całej Polski , którzy – we współpracy z Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego – podjęli się organizowania i prowadzenia spotkań lokalnych grup dyrektorskich. Organizowane przez inicjatorów spotkania służą dzieleniu się wiedzą i doświadczeniami, wspólnemu rozwiązywaniu problemów, jakie napotykają osoby zarządzające bibliotekami, oraz inicjowaniu wspólnych ciekawych przedsięwzięć.

Webinarium poprowadzi **Bogna Mrozowska, koordynatorka projektów w Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. ** ** **


Przed udziałem w webinarium należy zapoznać się z informacjami organizacyjnymi i technicznymi, w tym z Zasadami udziału w spotkaniach online organizowanych przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.


Webinarium realizowane jest w ramach Programu Rozwoju Bibliotek. Program wspiera tysiące bibliotek publicznych w całej Polsce w pełnieniu roli lokalnych centrów aktywności społecznej. W takich placówkach ludzie spędzają czas, rozwijają swoje zainteresowania, zdobywają nowe umiejętności i wspólnie działają. Program Rozwoju Bibliotek to przedsięwzięcie Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności prowadzone przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. W latach 2009-2015 było realizowane w ramach partnerstwa z Fundacją Billa i Melindy Gatesów.