• Artykuł
  • Publikacja: 07.12.2021
  • Edycja: 07.12.2021
  • 0 
Podręcznik do edukacji medialnej do pracy z młodzieżą

Oto nowy podręcznik do edukacji medialnej, który pomoże przybliżyć współczesne media uczniom starszych klas szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych.

Zachęcamy nauczycieli i bibliotekarzy do korzystania z tej publikacji stworzonej z myślą o młodzieży w wieku 14+, którą przygotowaliśmy w gronie międzynarodowych ekspertów i trenerów w ramach projektu „ReNews: Bringing Fresh Eyes to Media Literacy”. Z pomocą podręcznika będziecie w stanie przeprowadzić ciekawe i angażujące uczniów zajęcia.

W każdym rozdziale podręcznika znajdziecie:

  • odrobinę teorii (np. definicje ważnych pojęć),
  • ćwiczenia, które można przeprowadzić z młodzieżą,
  • oraz pytania, które można wykorzystać do rozpoczęcia dyskusji.

Dzięki naszemu podręcznikowi młodzi ludzie dowiedzą się więcej o:

  • środowisku współczesnych mediów,
  • ewolucji dziennikarstwa związanej z pojawieniem się mediów społecznościowych,
  • o tym, na czym polega „zdrowa dieta medialna”,
  • o zjawisku stronniczości przekazu,
  • dezinformacji i nieumyślnym wprowadzaniu w błąd,
  • bańkach informacyjnych i komorach pogłosowych,
  • o teoriach spiskowych i mowie nienawiści.

Dodatkowo podręcznik pozwoli wam rozpocząć wspólnie z uczniami pracę nad własnym magazynem internetowym – uczniowie będą mogli przejść od teorii do praktyki dziennikarskiej, co m.in. pobudzi ich kreatywność, rozwinie umiejętności pracy w zespole, umiejętności posługiwania się programami do obróbki treści.

Treści zawarte w podręczniku zostały przetestowane i uzupełnione w trakcie projektu, tak aby jak najpełniej odpowiadał on potrzebom uczniów i nauczycieli.

Więcej o projekcie:
http://civispolonus.org.pl/projekt/renews-bringing-fresh-eyes-to-media-literacy/



Projekt współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej "Erasmus+".