BOOM i... udało się! Nasza biblioteka znalazła się w gronie 100 bibliotek z całego kraju, które zakwalifikowały się do konkursu
w ramach akcji "BOOM! Na komiksy i gry planszowe w bibliotece", zorganizowanej przez FRSI wspólnie z Wydawnictwem Story House Egmont sp. z o.o..
Komiksy i planszówki cieszą się w naszej bibliotece ogromną popularnością. Dlatego sprawił nam wiele radości fakt, iż zostaliśmy obdarowani pakietem komiksów i gier. Kolorowe książeczki od razu zajęły miejsce na naszym regale z nowościami i w mgnieniu oka znalazły czytelników. Natomiast dzięki nowym grom, uczniowie chociaż na chwilę zapominają o telefonach.
Zadanie konkursowe polegało na zorganizowaniu zajęć z wykorzystaniem otrzymanych komiksów i gier.
8 listopada w naszej czytelni zostały przeprowadzone zajęcia z klasą 2d zatytułowane"Smerfastyczny świat emocji"
( na podstawie komiksu z serii Smerfy i świat emocji). Po krótkim powitaniu uczniowie przedstawiali swój nastrój, rysując na karteczkach odpowiednie znaki pogody (słoneczko, mgła, chmura gradowa) i wrzucając je do koszyczka emocji. Następnie podczas wspólnej rozmowy doszliśmy do wniosku, że każdy ma prawo odczuwać emocje, zarówno te przyjemne, jak i nieprzyjemne. Uczniowie podawali przykłady, kiedy czują gniew, złość, smutek, radość, zadowolenie czy zdziwienie. Podsumowując tę część zajęć mali czytelnicy zaznaczali na kartach pracy jakie emocje kryją się pod emotikonami.
I nadszedł wreszcie ten moment, kiedy wkroczyliśmy w wesoły, komiksowy świat niebieskich stworków. Wspólnie przypomnieliśmy sobie postacie wszystkich Smerfów. Następnie czytając kolejne strony komiksu "Smerfetka jest takim samym Smerfem jak inne", śledziliśmy przygody jedynej dziewczynki w wiosce, która koniecznie chciała pomagać, brudzić się, biegać po lesie i dostawać wybuchowe prezenty. Niestety Smerfy - chłopcy nie pozwalali jej na to, uważając, że jest zbyt delikatna.
Po lekturze komiksu rozmawialiśmy o tym, jak czuła się Smerfetka i czy komuś zdarzyła się podobna sytuacja.
Kolejnym etapem zajęć było zapoznanie dzieci z budową i cechami komiksu, oraz zwrócenie uwagi, czym komiks różni się od zwykłej książki. Później drugoklasiści na przygotowanych szablonach tworzyli własne komiksy o przygodach Smerfów.
Jako podsumowanie spotkania dziewczynki i chłopcy mieli za zadanie pokolorować postać Smerfa i dorysować mu buzię uśmiechniętą lub smutną (w zależności od tego, czy zajęcia podobały się, czy nie). Wszystkie niebieskie ludziki szybciutko znalazły swoje miejsce na planszy z kolorową wioską.
Zajęcia zostały przeprowadzone w klasie, która jest liderem w czytaniu książek wśród klas młodszych. Dzieci bardzo chętnie brały udział we wszystkich zadaniach, pięknie się wypowiadały i wykazały się ogromną wyobraźnią i talentem plastycznym.