• Artykuł
  • Publikacja: 15.11.2021
  • Edycja: 15.11.2021
  • 0 
"Boom na komiksy i gry planszowe" w Gostycynie!

Listopad w naszej bibliotece jest pełen emocji, które nadają wielu barw, tym wydawałoby się szarym i ponurym dniom. Jesteśmy już po dwóch spotkaniach w ramach akcji „Boom na komiksy i gry planszowe”, które przeniosły nas w świat smerfów.

Co dzieje się na takim spotkaniu?

Na dobry początek, nasi mali goście zaznaczali na przygotowanej planszy jak się dziś czują. Była radość, było podekscytowanie, był też smutek i zmęczenie. Zastanawialiśmy się również skąd  emocje się biorą i co właściwie nam mówią, np.: czy zmęczenie jest przyjemne czy może nieprzyjemne. Jak się z nim czujemy, czy lubimy taki stan, czy możemy coś na to zaradzić?

Następnie przygotowaliśmy atlas emocji. Dzieci wymieniały znane im emocje. Było to również zaproszenie do konkursu plastycznego pt. „Co robią Twoje uczucia (kiedy nikt nie patrzy)”,  który jest  realizowany przez Bibliotekę Szkolną. Spośród wszystkich poznanych emocji dzieci mają wybrać jedną i w formie plastycznej przedstawić: co robi ich uczucia, kiedy nikt nie patrzy. Konkurs jest zainspirowany książką Tiny Oziewicz „Co robią uczucia”. Podczas omawiania naszego atlasu zwróciliśmy uwagę na to, że emocje są przyjemne, ale bywają również dla nas takie, które są nie  przyjemne. Co zrobić gdy czujemy złość, która  nagle w nas wybucha? Dzieciaki szybko wymyśliły kilka fajnych sposobów takich jak rzucanie kulkami z papieru lub medytację. Tak, tak :) Wyciszyć się możemy poprzez ćwiczenia oddechowe, które pozwalają nam złapać dystans do emocji i wydarzeń. Zrobiliśmy zatem, podczas naszego spotkania, dwa ćwiczenia oddechowe, które bardzo wszystkim się spodobały. Następnie przeszliśmy do czytania „Smerfnej” historii i rozmawialiśmy o uczuciach Smerfetki oraz pozostałych smerfów. To była wyjątkowa przygoda tak dla naszych gości jak i dla nas.

Już w tym tygodniu planujemy kolejne spotkania oparte na komiksach i grach, otrzymanych w ramach akcji „Boom na Komiksy i gry planszowe” która jest realizowana dzięki wsparciu  Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz wydawnictwu Story House Egmont sp. z o.o.