Nasza szkolna biblioteka w Zespole Szkół nr 2 w Otwocku znalazła się w setce nagrodzonych bibliotek w kraju w ramach akcji "BOOM! Na komiksy i gry planszowe w bibliotece", organizowanej przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Story House Egmont sp. z o.o.
Nadesłane komiksy przekazaliśmy współpracującej z nami Szkole Podstawowej nr 3 w Otwocku, natomiast gry planszowe wydawnictwa Egmont zostały wykorzystane podczas testowych zajęć z młodzieżą. Nie byłyśmy na początku pewne, jak namówić młodzież wpatrzoną w smartfony do zagrania w takie gry, ale szybko się okazało, że jest to strzał w dziesiątkę!
Podczas 45 minut młodzież zajęta była grami do samego końca! Proste instrukcje i zasady, wydawały się dawać o wiele więcej przyjemności, niż gry na telefonach. Szybko utworzyły się małe grupki, w których liderzy zaznajomiwszy się z regułami gry wciągnęli do zabawy swoich kolegów i koleżanki. Przyjemnie było patrzeć na młodzież podczas zdrowej rywalizacji, uśmiechniętą, rozmawiającą ze sobą w kontekście gry.
Gry zadomowią się w naszej bibliotece na stałe i będą służyły do nawiązywania relacji z młodzieżą w czasie wolnym od zajęć, szczególnie podczas "okienek". Zgłosiłyśmy naszą bibliotekę do tej akcji ponieważ chciałyśmy zryzykować przekierowanie uwagi młodzieży z gier elektronicznych na gry planszowe. Za sobą mamy już kilka takich spotkań z młodzieżą i mamy coraz większą nadzieję, że jest to możliwe!