- Budżet działania: 100 zł
- Czas przygotowania: 3 dni
- Czas trwania: 1 dzień
- Liczba organizatorów: 1
- Liczba uczestników: 30
W baśnioborze nastały złe czasy. Ze snu obudził się potężny Mag, chce on zniszczyć Baśniarkę, która snuje opowieści i wplata je w sny pisarzy. Życie Baśniarki jest zagrożone, jeśli zginie, w Krainie Ludzi nie powstanie już żadna książka. Maga można pokonać ale trzeba znaleźć zaczarowane pióro i odnowić prastare zaklęcie, by mag zasnął na następne sto lat. Legenda mówi, że pióro może odnaleźć tylko ten kto kocha książki. Jeżeli jesteś prawdziwym miłośnikiem słowa pisanego, twoje serce jest mężne i prawe, szukaj wskazówek i ratuj nasze królestwo. Wypatruj Mędrca, on powie ci co robić. Jest blisko, rozpoznasz go po tatuażu w kształcie klucza. Gdy go spotkasz, okaż mu szacunek i pozdrów go słowami: Witaj mędrcu, pozdrawiamy cię w imieniu tej, która snuje opowieści. Zadanie dla drużyn: Odnaleźć magiczne pióro i zapisać zaklęcie.
Grę robiliśmy z okazji spotkania młodzieżowych Dyskusyjnych Klubów Książki z Powiatu Biłgorajskiego, które co roku organizuje nasza biblioteka. Wszyscy świetnie się bawili zarówno klubowicze jak i nasi animatorzy.
Opracowujemy scenariusz i zapraszamy do współpracy osoby, które chcą być animatorami naszej gry. Są nam oni potrzebni, aby wcielić się w postacie z baśnioboru, które będą udzielać wskazówek uczestnikom gry, łącznie 7 osób: Mędrzec, 2 wróżki ( może być jedna ale we dwie jest raźniej), rybak ( nasza gra odbywała się nad zalewem, można go zmienić na kogoś innego)), elfy ( dwie osoby ale może być jedna), strażniczka tajemnicy - czarodziejka. W naszym przypadku byli to członkowie partnerstwa na rzecz rozwoju kultury w Gminie Biszcza oraz dorośli czytelnicy biblioteki). Gra trwała 2 godz., trasa liczyła 3 km. Scenariusz gry przesyłam w w załączniku ( nie wiem czy mi się uda go dołączyć, bo ciągle mi go szablon kasuje. Jeżeli ktoś będzie zainteresowany to prześlę mu mailem, tam krok po kroku opisane jest wszystko.
-
scenariusz gry, trzeba go dostosować do miejsca w którym będzie rozgrywana,
-
animatorzy 7 osób ( Mędrzec, 2 wróżki, rybak, elfy, czarodziejka - strażniczka tajemnicy)
-
konkurencje jakie będą musiały wykonać drużyny, aby uzyskac dalsze wskazówki
-
scenariusz gry
Gdy już mamy opracowany scenariusz oraz naszych animatorów trzeba zgromadzić rekwizyty i określić czas gry.
-
rekwizyty: magiczne pióro, denary (czekoladki),blok+pisaki, mapa, koperty w których drużyny otrzymają symbole tworzące hasło, długopisy do uzupelniania mapy