• Sceariusz
  • Publikacja: 25.10.2013
  • Edycja: 05.11.2013
  • 1 
Instrukcja obsługi portalu Labib w 10 prostych krokach
Instrukcja obsługi portalu Labib w 10 prostych krokach

  • Budżet działania: 0 zł
  • Czas przygotowania: 1 dzień
  • Czas trwania: 999999999999999999999999999 dni
  • Liczba organizatorów: 1
  • Liczba uczestników: 1
Pomysł na działanie

Na czym polegało przedsięwzięcie?

Labib to portal tworzony przez bibliotekarzy i sympatyków bibliotek dla innych bibliotekarzy i ich sympatyków. Jest platformą, na której możesz uzyskać odpowiedzi na frapujące Cię pytania lub wyszukać inspirujące działania. Możesz również dzielić się swoją wiedzą i inspirować innych.

Tutaj podaję kilka wskazówek jak z niego korzystać.

Dlaczego warto?

Bo 2+2=5, razem możemy więcej, a sieciowanie jest trendy!

W trakcie przygotowania

Znajdź wolne 5 minut i usiądź do komputera.

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?
  •   Komputer
Jak krok po kroku przebiega etap przygotowań?
  1. Siadamy do komputera i zakładamy konto (używając odpowiedniego przycisku na stronie głównej).
W trakcie realizacji

A teraz obiecane 10 wskazówek.

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?
  •   Komputer :)
Jak krok po kroku przebiega etap przygotowań?
  1. Załóż konto. Zajmie to chwilkę, a umożliwi Ci w pełni korzystać z możliwości oferowanych przez portal.
  2. Spersonalizuj swoje konto. Dodaj zdjęcie, napisz parę słów o sobie. Zaznacz obszary działalności bibliotek, które Cię interesują. Powiedz nam, czy jesteś bibliotekarzem/bibliotekarką, użytkownikiem/użytkowniczką, czy może po prostu sympatykiem/sympatyczką bibliotek. Zaznacz, w jakiej bibliotece pracujesz. Pozwoli nam to lepiej się poznać.
  3. Zdobywaj wiedzę. Przeszukuj inspiracje dodane przez pozostałych użytkowników portalu. Możesz użyć kryteriów wyszukiwania, aby otrzymać precyzyjniejsze wyniki. Zdecyduj, czy interesuje Cię oferta dla mieszkańców (i nie tylko), czy rozwój biblioteki i jej pracowników. Doprecyzuj dla kogo, po co i jaka oferta jest Ci potrzebna lub jaki zakres rozwoju bibliotek Cię interesuje. Posortuj wyniki według daty lub ilości gwiazdek zdobytych przez inspirację. Możesz w ten sposób przeglądać inspiracje, pytania i … inspiratorów/inspiratorki!
  4. Zadawaj pytania. Przeszukiwałeś/aś portal i nie znalazłeś/aś odpowiedzi na męczące Cię pytania? Zadaj je! I poczekaj aż inni użytkownicy pospieszą Ci z pomocą.
  5. Subskrybuj. Znalazłeś/aś inspiratora/kę, którego pomysły szczególnie przypadły Ci do serca? Subskrybuj go/ją! Dzięki temu będziesz widzieć na głównej stronie jego/jej bieżącą aktywność i zmotywujesz go/ją do częstszego dzielenia się swoją wiedzą!
  6. Dziel się pomysłami. Dodaj własną inspirację. Oznacz obszar, którego dotyczy. Załącz do niej fotografie i użyteczne dokumenty. Pozwól innym korzystać z Twojej wiedzy, inspiruj ich!
  7. Wspieraj innych. Nie tylko dodawaj inspiracje, ale odpowiadaj na pytania. Wybierz obszar, z którego masz dużą wiedzę i pomagaj innym w rozwianiu ich wątpliwości i zmniejszeniu niewiedzy. Pytania możesz segregować po dacie dodania oraz ilości odpowiedzi.
  8. Grywalizuj. Po prawej stronie widzisz najbardziej aktywnych użytkownikówi użytkowniczki. Możesz pojawić się w ich gronie, gdyż za każdą czynność, podjętą na portalu, otrzymujesz punkty.
  9. Kontaktuj się. W razie dodatkowych pytań do inspiratorów i inspiratorek możesz kontaktować się z nimi w prywatnych wiadomościach - również za pośrednictwem portalu.
  10. W razie jakichkolwiek problemów możesz kontaktować się z administratorami portalu: portal.labib@frsi.org.pl
Po zakończeniu

Nie kończymy. Korzystamy z portalu regularnie, wedle potrzeb.

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?
  •   Komputer
DZIEL SIĘ WIEDZĄ, MNÓŻ POMYSŁY!

Co mogło być zrobione inaczej?

Ty wiesz najlepiej, co mogłoby być zrobione inaczej. Zgłaszaj swoje uwagi co do działania portalu administratorom!