- Budżet działania: 0 zł
- Czas przygotowania: 2 dni
- Czas trwania: 1 dzień
- Liczba organizatorów: 2
- Liczba uczestników: 60
Marszałek Józef Piłsudski nie bez przyczyny nazywany jest Ojcem Niepodległości. Wśród książek z serii „Czytam sobie z kotylionem” można znaleźć jedną pozycję, która opowiada o tej postaci. Czy warto przygotowywać zajęcia dla najmłodszych o tak trudnej tematyce jak niepodległość? Zdecydowanie tak!
N I E P O D L E G Ł A
**N- ** iezwykły narrator ** ** – pies jako narrator? Dla nas bomba! Dzieci były zaczarowane!
I - nne grupy odbiorców – poszliśmy o krok dalej. O Piłsudskim rozmawialiśmy nie tylkoz najmłodszymi, ale także z uczniami z upośledzeniem intelektualnym, którzy korzystając z odwiedzin w bibliotece zapoznali się także z autorską wystawą biblioteki „Rozgość się Polsko” – mówiącej o czasach odzyskiwania niepodległości na terenie naszego powiatu
E - lemeny historii związanej z odzyskaniem niepodległości przemycane były na każdym kroku
P -iłsudski - od dziś dzieci wiedzą jak pisać poprawnie trudne nazwisko! Poznały one postać marszałka oraz jego życiorys .
O -kazja, aby porozmawiać o symbolach narodowych. Dodatkowy plus? Każde dziecko już wie co to kotylion, mało tego – potrafi go samodzielnie przygotować!
D -ziałaliśmy grupowo , zbiorowo ale także indywidulanie. Stosowanie różnych form pracy przyczyniło się do większej atrakcyjności zajęć
L -uźna atmosfera – sprzyja szybkiemu przyswajaniu informacji. U nas nie było szkolnych ławek, a miękkie poduchy :)
E -lastyczność scenariusza – scenariusze są świetne, nie podcinają skrzydeł prowadzącym. Stanowią fantastyczną podpowiedź, ale pozwalają na dużą dawkę kreatywności.
G -ry i zabawy – kto nam zabroni? Układanie puzzli z godłem Polski na czas to niezwykle emocjonujące zajęcie
**Ł- ** atwiej zrozumieć trudne słownictwo – słowniczek na końcu książki to bardzo przydatna rzecz!
A -pety na więcej – zajęcia spowodowały wzrost zainteresowań książkami dotyczącymi historii Polski