Content Marketing jako forma promocji biblioteki


Pomysł na działanie

Na czym polegało przedsięwzięcie?

Promowanie biblioteki poprzez publikowanie/udostępnianie użytkownikom (za pomocą internetu) wartościowych i przydatnych treści. Dzięki czemu pozyskujemy i angażujemy czytelników w działania biblioteki.

Dlaczego warto?

Kluczowym atutem content marketingu (nad innymi formami promocji) jest wyeliminowanie elementu perswazyjności a wprowadzenie (dostarczenie) odbiory racjonalnych argumentów i określonych korzyści.


Mogę się pokusić o tezę, że portal labib.pl ma wiele wspólnego z content marketingiem :D

W trakcie przygotowania

Co zyskujemy - jako instytucja - podejmując działania z zakresu content marketingu:

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?

  • promocję poprzez rekomendację (nic tak nie oddziałuje na biorcę jak polecenie danego produktu przez znajomego)

  • inspirację: podsunięcie pomysłu użytkownikowi (jak, gdzie, kiedy, ile) na działanie

  • przywiązanie: dostarczanie przydatnych treści powoduje przywiązanie użytkownika

W trakcie realizacji

Jak się przygotować do promocji w oparciu o CM:
1. Ustal co chcesz osiągnąć - co jest dla Ciebie stanem idealnym
(np. chcę przy bibliotece założyć klubik dla mam z małymi dziećmi)
2. Ustal jaki jest stan faktyczny (bardzo realnie, wręcz krytycznie oceń jaki jest stan wiedzy młodych mam o ofercie biblioteki)
3. Ustal co możesz zrobić - w oparciu o posiadane zasoby - by uzyskać stan z punktu 1.

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?

  • Przykładowe działania Content dla podanego przykładu:

Jak krok po kroku przebiega etap realizacji?

  1. Umieszczaj na stronie biblioteki artykuły zawierające ciekawe pomysły na spędzanie czasu z dzieckiem

  2. Nawiąż współpracę z portalami internetowymi (których adresatem są młodzi rodzice), na których możesz umieścić zestaw kolorowanek z bohaterami książek dla najmłodszych

  3. Poproś ww portale o ocenę np. wydarzeń kulturalnych jakie organizujesz z myślą o małych dzieciach - i umieszczenie opinii o tych wydarzeniach na swojej stronie.

  4. Opracuj i ogłoś na stronie biblioteki ranking gier edukacyjnych dla małych dzieci

  5. Polecaj na swojej stronie wydarzenia kulturalne adresowanie/przygotowane specjalnie dla mam z małymi dziećmi

  6. Zorganizuj webinarium z lekarzem pediatrą, logopedą itp,

Po zakończeniu

Jak widzicie, proponowane działania nie mają formy bezpośredniej reklamy biblioteki tylko skupiają się na przekazaniu wartościowej i interesującej (dla naszej docelowej grupy) treści.
Należy pamiętać o jeszcze jednej zalecie content marketingu:
Jest on elementem marketingu wirusowego, który polega na tym, że odbiorcy komunikatu samodzielnie rozpowszechniają informacje na temat danej firmy/instytucji.

Dziel się wiedzą, mnóż pomysły!

Komentarze:

Bardzo interesująca metoda promocji! Bez nachalnej reklamy, ale skuteczna! Podoba mi się i jest na pewno godna wykorzystania.

Komentarz z Sty 8, 2015, 10:15 rano

Super, że dziewczyny to podlinkowały i umieściły na fanpejdżu, bo pewnie nie wygrzebałabym twojej inspiracji w przepastnych czeluściach labibu, a materiał bardzo przydatny:) pozdrawiam

Komentarz z Sty 15, 2016, 12:10 po południu