• Artykuł
  • Publikacja: 08.01.2016
  • Edycja: 06.07.2016
  • 0 
7 mądrych zasad projektowania logo, które stanowią fundamenty najcenniejszych marek na świecie.

1. Nie używaj więcej niż trzech kolorów.

Nie istnieją liczne wartościowe przykłady łamiące tą zasadę. Nie twórz wyjątku od reguły — to się po prostu nie opłaca i może się nie udać. Unikaj rażąco jaskrawych, ale i ponurych barw. A najlepiej dobrze poznaj znaczenie kolorów.

2. Nie używaj więcej niż dwóch krojów pisma.

Używaj ostrych linii fontów (czcionek) dla dynamicznych firm i miękkich – dla tych o łagodniejszym charakterze. Producent rękawic bokserskich niekoniecznie powinien podpisywać się znakiem podobnym w stylu do tego używanego przez przedszkole albo oceanarium.

3. Pozbywaj się wszystkiego, co nie jest absolutnie konieczne.

Idealnej kreacji logo nie określa to, że nie można już nic dodać. Idealny projekt logo cechuje to, że nie można już nic ująć.

4. Logo powinno zawsze wyglądać dobrze: małe, duże, w czerni i w bieli (pozytyw/negatyw).

Upewnij się, że logo jest rozpoznawalne po odwróceniu kolorów. Upewnij się, że logo jest rozpoznawalne po zmniejszeniu rozmiarów. Nie tylko starsi ludzie mają problemy ze wzrokiem i nie zawsze logo będzie oglądane z bliska — nie zapominaj o tym!

5. Logo musi być zapamiętywalne.

Dobry znak powinien być łatwy do opisania przez telefon. Coś, co łatwo zapada w pamięć nie musi być bardzo skomplikowane. Emanuj pewnością i śmiałością, zamiast prezentować słabość i szarzyznę. Gdy masz taki wybór, zawsze przedkładaj praktyczność nad oryginalność.

6. Nie słuchaj destrukcyjnych opinii (dzieci, rodziny lub znajomych).

Wysłuchuj wyłącznie ludzi, którzy znają i rozumieją Twoich klientów tak dobrze, jak Ty – oraz tych, którzy wiedzą, jakie cechy posiadają dobre logotypy. Tworzenie logo powinno mieć związek z wartościami, które reprezentuje Twój biznes, a nie podążać za trendami z Cartoon Network™ (czy samopoczuciem osób z Twego otoczenia).

7. Nie łącz elementów popularnych znaków, nazywając to oryginalną pracą.

Takie rzeczy widać jak na dłoni. Nie tylko wyglądają śmiesznie, ale mogą także doprowadzić do sądu. Pod żadnym pozorem nie używaj gotowych grafik (clip-arty). Unikaj podążania za trendem – staraj się stworzyć znak ponadczasowy.

 

Oczywiście, zlekceważ jakąkolwiek z powyższych zasad tworzenia logo, jeśli masz być niezadowolony z pracy. Na świecie można znaleźć udane logotypy, które łamią jedną lub więcej z przedstawionych reguł. Istnieje wiele szkół mówiących o tym jak zrobić logo. Są to jednak przypadki szczególne: wyjątkowo odważne, ale i wyjątkowo dobre – i wyjątkowo wyceniane.http://www.logofirmowe.pl/reguly-i-zasady-projektowania-logo/

Gra Kierunek Wizerunek opracowana na potrzeby (Nie)konferencji Kierunek Wizerunek organizowanej przez Wojewódzką i Miejską Bibliotekę Publiczną w Gdańsku oraz LABIB.